روشن : استقلال مربی بزرگ می خواهد که دارای سوابق مناسب باشند

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، امروز در حالی استقلال به مصاف الهلال می رود که در روزهای گذشته شرایط خوبی نداشت.استقلال با شکست دربی،مساوی در مقابل سایپا شانس ضعیفی در رسیدن به قهرمانی لیگ برتر دارد.این در حالی است که از گردونه جام حذفی هم خارج شده و لیگ قهرمانان آسیا تنها جام باقی مانده برای استقلال است که امید ضعیفی برای صعود از مرحله گروهی دارد.

در همین ارتباط حسن روشن پیشکسوت استقلال گفتگویی با خبرنگار شبکه لحظه انجام داد که مشروح آن را در زیر می خوانید:

شرایط استقلال را چگونه ارزیابی می کنید؟

بازی های استقلال را زیاد دنبال نمی کنم، به همین خاطر در بازی دربی دعوت شدم و بازی را تماشا کردم. تیم استقلال از نظر مدیریت فنی مشکل دارد که مربوط به مدیریت باشگاه است، در هر صورت حق با تیم است چون قرارداد آقای شفر یک طرفه بسته شده که سیستم مدیریت قدیمی امضاء کرده است. اما بازیکنان خیلی زحمت می کشند ولی کنترل مدیریت فنی در تیم وجود ندارد. صندلی رزرو، مستحکم و آرامبخشی ندارد. تیم اگر در بازی برنده باشد و یا مساوی باشد وقتی تلویزیون پخش می کند مربی و سرمربی و بقیه کادر فنی باهم درگیر هستند. این نشان می دهد که مدیریت در آن شرایط فنی وجود ندارد که بدانند هر زمان که پنالتی می شود چه کسی اول پنالتی را بزند و یک سری مشکلات دیگر.

*هواداران معتقد هستند آقای شفر مربی بازی های بزرگ نیست چون در مقابل تیم بزرگ و صدر جدول نتایج خوبی را کسب نکرده است نظر شما در این مورد چیست؟

من یک سال و نیم پیش که آقای شفر به تیم آمدند همین حرف ها را گفتم، چون ایشان 17، 18 سال پیش در الاهلی دبی که من در آکادمی بودم در آن جا حضور داشتند، شفر مربی بازنشسته ای است، همه مربی ها بعد از بازنشتگی می آیند. یک سال و نیم پیش که آمدند موقعیت تیم خیلی بود .مک در موت که به عنوان بدنساز تیم استقلال نتوانست یک تمرین بدن سازی خوب انجام بدهد و باختند و این باخت ها روحیه تیم را خراب کرد و تیم به رده 16 جدول سقوط کرد. بنابراین هر شخصی مربیگری تیم را برعهده می گرفت و می گفتند که شرایط تیم خوب نبوده و حالا که این مربی آمده شرایط و اوضاع بازیکنان هم خوب شد و آمده اند جام حذفی را بردند و سوم شدند و در شرایطی که ما می دانستیم گفتند که شفر مربی خوبی است. استقلال و پرسپولیس مربی های بزرگ می خواهند که دارای سوابق مناسب باشند، و مربی خارجی فایده ندارد و به هر حال حق با هواداران است و هواداران مالک تیم هستند.

*شایعه شده است که بازی با الهلال آخرین فرصت  آقای شفر است،آیا این خبر صحت دارد؟

هیچ کاری نمی توانند بکنند چرا که قرارداد بسته شده و مدیر عامل وقت امضا کرده است و هر کاری بکنند و هر مشکلی پیش بیاید مسئول آن مدیر عامل قبلی است که قرارداد را امضا کرده و چون ایشان خارجی هستند دوباره شکایت می کنند و پرونده استقلال و ایران را خراب تر می کنند.

*سوال آخر: شما گفتید که بازی های استقلال را دنبال نمی کنید با این حال بازی با الهلال را چگونه می بینید؟

با شرایط فعلی استقلال، که اصلاً شرایط مناسبی نیست و اگر بخواهند حسینی را درون دروازه قرار دهند و این موضوع برمی گردد به حرف مردم و خیلی ها به بنده انتقاد می کنند که چرا حسینی را به جای رحمتی در دروازه بان قرار نمی دهند با توجه به این که فشار روی کادر فنی زیاد است و این بیشتر شامل فضای مجازی می شود و از نظر من رحمتی گزینه مناسب تری است.

امیدوار هستم که استقلال برنده شود چون فقط مسئله استقلال نیست و مسئله ایران است، کار بسیار دشواری است چون تیم روحیه ندارد.