رپترز 0-1 باکس/باکس طعم اولین پیروزی فینال شرق را چشید

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، چهارشنبه شب میلواکی باکس در دیدار نخست فینال کنفرانس شرق توانست میهمان خود تورنتو رپترز را 100-108 شکست دهد و نتیجه را 0-1 کند.

بروک لوپز با 29 امتیاز و 11 ریباند بیشترین امتیاز را برای باکس گرفت و یک دبل دبل به ثبت رساند. یانیس آنته توکومپو با افزودن 24 امتیاز و 14 ریباند یک دبل دبل دیگر ثبت کرد. مالکوم بروگدن که نیمکت نشین بود 15 امتیاز گرفت. نیکولا میروتیچ 13 امتیاز کسب کرد و کریس میدلتون هم با 11 امتیاز و 11 ریباند همچون لوپز و آنته توکومپو موفق به ثبت دبل دبل شد.

برای رپترز، کوای لئونارد 31 امتیاز و 9 ریباند گرفت؛ کایل لوری، پاسکال سیاکم و مارک گاسول نیز به ترتیب 30 و 15 امتیاز افزودند.

کوارتر اول کوارتر سلطه رانی رپترز بود این تیم طی یک روند امتیازگیری 0-16 موفق شد کوارتر را 23-34 ببرد. میلواکی در مقطعی از کوارتر اول 13 امتیاز عقب افتاد و نهایتا رپترز نیمه اول را 51-59 از آنِ خود کرد.

باکس کوارتر سوم را با یک روند 2-8 آغاز کرد و فاصله را به 2 کاهش داد. اما دقایقی بعد رپترز با کسب 9 امتیاز متوالی مجددا 8 امتیاز از حریف پیش افتاد و در حالی که 2 دقیقه به پایان کوارتر سوم مانده بود، باکس با لی آپ لوپز 4 امتیاز از فاصله کاست.

در آغاز کوارتر چهارم، باکس با یک شروع طوفانی 8 امتیاز نخست را به خود اختصاص داد و با اختلاف 1 امتیاز به برتری رسید. در ادامه، این تیم با شوت سه امتیازی میدلتون و پرتاب دانک بروگدن 5 امتیاز پیش افتاد. در 4 دقیقه پایانی، رپترز با شوت سه امتیازی لوری، بازی را به تساوی 98 کشاند و یک دقیقه بعد با دو پرتاب آزاد از سوی لئونارد، این تیم 2 امتیاز از باکس جلو افتاد. بازی در کوارتر آخر پایاپای پیش می رفت و دو تیم شوت های یکدیگر را بلافاصله پاسخ می گفتند. در 42 ثانیه آخر، اریک بلدسو و میدلتون با 4 پرتاب آزاد باکس را به برتری 8 امتیازی رساندند تا این تیم در نخستین دیدار فینال شرق پیروز میدان شود.   

بازی دوم این دو تیم جمعه به میزبانی میلواکی برگزار خواهد شد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسکای