رکوردشکنی جدید ام‌باپه به کمک VAR

کیلیان ام باپه در شبی که VAR به کمک او آمد توانست یک رکورد جدید را در تاریخ فوتبال فرانسه به نام خود به ثبت رساند.

 به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه و به نقل از لوپاریزین، تیم ملی فوتبال  فرانسه در دیدار برابر یونان در انتخابی یورو ۲۰۲۴ با یک گل به پیروزی دست پیدا کرد.

تک گل فرانسه را در این بازی کیلیان ام باپه از روی نقطه  پنالتی به ثمر رساند تا شمار گل های ملی خود را در ۷۰ بازی به عدد ۴۰ برساند.

ام باپه با گلی که در این بازی به ثمر رساند یک رکورد تاریخی جدید را البته به کمک VAR به نام خود به ثبت رساند.

این بازیکن سرشناس پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و نتوانست در تلاش نخست خود آن را تبدیل به گل کند اما VAR خواستار تکرار ضربه پنالتی شد تا ام‌باپه این بار آن را تبدیل به گل کند.

ام باپه به نخستین بازیکن در تاریخ فوتبال فرانسه تبدیل شد که در یک فصل با پیراهن تیم باشگاهی و تیم ملی موفق به زدن ۵۴ گل می شود.

پیش از این ژوست فونتن، اسطوره فرانسوی ها در سال ۱۹۵۸ موفق به زدن ۵۳ گل با پیراهن تیم باشگاهی و ملی در یک فصل شد اما ام‌باپه توانست این رکورد را هم بشکند و در یک فصل ۵۴ گل به ثمر رساند تا نشان دهد که چه بازیکن ارزشندی است.

ام‌باپه که اصالتی کامرونی دارد برای نخستین بار در سال ۲۰۱۷ با پیراهن تیم ملی فوتبال فرانسه به میدان رفت و در سال ۲۰۱۸ قهرمانی در جام جهانی را تجربه کرد. او در جام جهانی ۲۰۲۲ هم نایب قهرمان شد و بعد از این رقابت ها بود که بازوبند کاپیتانی تیم ملی به او رسید.

انتهای پیام/