ریاضی: به علیرضا دبیر قولی برای رای ندادم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دیدار مسعود ریاضی، عضو شورای شهر مشهد و علیرضا دبیر، قهرمان سابق کشتی جهان و المپیک که صحبتهایی مبنی بر حضورش در انتخابات فدراسیون کشتی شنیده می‌شود، در نگاه نخست به نظر می‌رسید حامل پیامی خاص باشد اما مسعود ریاضی خود خبر دیدارش با دبیر را منتشر کرد تا به نظر برسد، برخی از اخبار ایجادشده در این رابطه صرفا شایعه بوده‌است. 

نخست اینکه جلسه میان دبیر و ریاضی، در مکانی عمومی و در دفتر عضو شورای شهر مشهد برگزار شده‌است و طبیعتا طرفین به دنبال برگزاری جلسه‌ای پنهانی و در خفا نبوده‌اند. نکته جالب توجه اینکه شنیده می‌شود چند تن‌ از اعضای مجمع فدراسیون‌ کشتی، در روزهای اخیر دیداری پنهانی با علیرضا دبیر، کاندیدای احتمالی انتخابات آتی فدراسیون کشتی داشته‌اند. مسعود ریاضی تاکید کرده که هیچ قولی به دبیر برای دادن رای به او نداده‌است.  

مسعود ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا- منطقه خراسان، در خصوص دیدارش با علیرضا دبیر، پیشکسوت کشتی ایران و جهان اظهار کرد: در دیدارم با علیرضا دبیر حدودا ۹۰ دقیقه ایشان صحبت کرد و من تنها شنونده بودم. این یک جلسه طبیعی بوده که به هیچ‌وجه در خفا و پنهان نبود، طبیعتا با سایر کاندیداها نیز جلساتی را خواهیم‌داشت و به صحبت‌های همگی گوش خواهیم‌داد تا در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنیم.

رییس هیات کشتی خراسان رضوی‌ در خصوص احتمال کاندیداتوری‌اش در انتخابات فدراسیون کشتی تاکید کرد: هرکدام از اعضای مجمع این حق را دارند تا در صورت صلاحدید، ثبت نام نمایند و برنامه‌های خود را مطرح کنند ولی من در مشهد گرفتاری‌های زیادی دارم و فرصت فکر کردن به چنین تصمیمی را ندارم.

مسعود ریاضی گفت: مهمترین نکته در خصوص رییس آتی فدراسیون کشتی این است که از دل خانواده کشتی باشد و شناخت کافی نسبت به جایگاه کشتی ایران در جهان داشته‌باشد. رییس بعدی باید خود را وقف کشتی کند.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم بعد از رسول خادم، فردی که بخواهد مسئولیت ریاست فدراسیون را برعهده بگیرد کار سختی خواهد داشت، زیرا کارنامه‌اش در تمام لحظات با رسول خادم مقایسه خواهدشد،  همچنین نباید فراموش کنیم که کشتی ایران افراد صاحب‌نامی دارد که می‌توانند به این کرسی تکیه زنند.‌

ریاضی در رابطه با لزوم برگزاری هرچه زودتر انتخابات گفت: باز هم تاکید می‌کنم برای عبور از این شرایط، باید هرچه زودتر انتخابات برگزار شود تا کشتی، ورزش نخست ایران با رییس اداره شود. در رابطه با تعیین تکلیف بازنشستگان هیات‌ها خبر خوبی شنیدیم و مشخص شد که روسای هیات‌ها از قانون منع به کارگیری مستثنی شده‌اند. امیدوارم این موضوع مهمترین گره بوده‌باشد که باز شد تا هرچه سریعتر انتخابات برگزار شود. 

رییس هیات کشتی خراسان رضوی در خصوص نامه انتقادی‌اش به فدراسیون در خصوص خارج کردن مسابقات جام جهلوان تختی از تقویم مسابقات‌ بین‌المللی و شکل رنکینگی تاکید کرد: به گمان من نباید چنین اتفاقی می‌افتاد. گویا مربیان تیم ملی چنین درخواستی از سرپرست فدراسیون داشته‌اند و ایشان هم اجابت کرده‌است، در صورتی‌که به نظرم چنین تصمیماتی باید توسط مجمع اتخاذ شود، متن قانون نیز همین‌ را می‌گوید و بند ۵ ماده ۷ اساسنامه نیز تصمیم‌گیری را بر عهده مجمع گذاشته‌است.

وی همچنین در پایان در خصوص قرار گرفتن جام فردوسی در تقویم اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: همواره ارج نهادن بر مفاخر تاریخی هر منطقه‌ای یک سنت نیکو محسوب می‌شود. مسابقات جام فردوسی بر همین اساس نامگذاری شده و با توجه به اینکه ۲۵ اردیبهشت‌ماه، روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی نیز هست سعی می‌کنیم تا به این شکل، این روز بزرگ را ارج بنهیم. با بنی‌تمیم صحبت‌های نهایی را در این خصوص امروز انجام دادیم زیرا می‌خواستیم تایید نهایی فدراسیون را با برگزاری این جام به نام فردوسی داشته‌باشیم. این مسابقات هفته نخست اردیبهشت‌ماه ۹۸ به میزبانی مشهد برگزار خواهدشد و از همین‌ امروز دست به دست هم دهیم و به دنبال هماهنگی و برگزاری هرچه بهتر آن باشیم.

ریاضی افزود: این مسابقات با حضور کشورهای قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، افغانستان، تاجیکستان و تیم‌های منتخب خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا