رییس فدراسیون اسکیت: برای کسب اولین مدال جهانی خیز برداشته‌ایم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بهمن محمدرضایی به کسب اولین مدال طلای اسکیت ایران در رقابت‌های آسیایی کره جنوبی در سال جاری اشاره کرد و گفت: در برنامه ریزی چهارساله ای که سال ۹۶ برای اسکیت ایران انجام دادیم، هدف گذاری کرده بودیم تا سال ۱۴۰۰ اولین مدال آسیایی این رشته را کسب کنیم، اما خوشبختانه این هدف گذاری سه سال زودتر تحقق یافت و امسال اولین مدال آسیایی اسکیت ایران را در بخش سرعت کسب کردیم.

وی افزود: باتوجه به این موفقیت، اسکیت ایران اکنون برای کسب اولین مدال جهانی‌اش خیز برداشته و برنامه ریزی ها و فراهم کردن زیرساخت‌ها را برای دستیابی به این هدف آغاز کرده ایم.

رئیس فدراسیون اسکیت به برخی اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره و اظهار کرد: در کنار اینکه پیست ورزشگاه انقلاب را برای تمرین در اختیار گرفتیم، برای اسکان ورزشکاران تیم ملی نیز در حال احداث خوابگاهی هستیم تا زمانی که به اردو دعوت می‌شوند، دغدغه‌ای برای سکونت نداشته باشند و با آسودگی خاطر تمرین کنند.

وی در ادامه بابیان اینکه زیرساخت‌های اسکیت در ایران به سرعت در حال افزایش است، عنوان کرد: مرکزی، اردبیل، خراسان رضوی، کرمانشاه، مازندران و هرمزگان از جمله استان‌هایی هستند که یا در حال احداث پیست اسکیت استاندارد هستند و یا آن را احداث کرده اند.

محمدرضایی بااشاره به نوپا بودن این رشته در ایران، عنوان کرد: حدود ۳۰ سال پیش رشته اسکیت در ایران پایه گذاری و فدراسیون آن نیز ۱۲ سال پیش راه اندازی شد، لذا انتظاری که درحال حاضر از این رشته می‌رود به مانند دیگر رشته‌ها همچون اسکی و کشتی که حدود ۱۰۰ سال قدمت دارند، نیست.

وی تصریح کرد: البته نمره عملکرد این رشته به نسبت سن و توسعه یافتگی که در کشور پیدا کرده از مطلوب هم بالاتر است.

رئیس فدراسیون اسکیت همچنین از رشد ۴۰ درصدی ورزشکاران سازمان رشته اسکیت در کشور خبرداد و گفت: سال گذشته تعداد ورزشکاران این رشته در کشور حدود ۲۰ هزار ورزشکار بود که امسال به ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی به فعالیت ۹ رشته زیرمجموعه اسکیت در کشور نیز اشاره کرد و گفت: بیشترین اقبال ورزشکاران ایرانی به سمت رشته‌های اسکیت سرعت، اسکیت رولبال و رولر آلپاین است.

محمدرضایی همچنین با اشاره به انتظار رشته اسکیت برای المپیکی شدن، اعلام کرد: از آنجایی که اسکیت رشته‌ای است که با علم و هنر آمیختگی دارد و با توجه به گسترش روز افزون، زیبایی و آسیب پذیری کمتر آن نسبت سایر رشته‌ها، احتمالاً در آینده به لیست رشته‌های المپیکی اضافه خواهد شد.

منبع: ایسنا