رییس فدراسیون قایقرانی: تمرکز روی رشته های المپیکی است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، «علیرضا سهرابیان» درباره فعالیت های این رشته در سال جدید افزود: سال کسب سهمیه پیش روی ورزشکاران است و به همین دلیل بر روی المپیکی ها نگاه ویژه ای داریم. به طور قطع کار آسانی نداریم و می دانیم که حریفان در این سال ها به بهترین شکل برنامه ریزی کرده اند اما خودمان را دست کم نمی گیریم و به همین دلیل زمان را از دست نمی دهیم.
وی اظهار داشت: درباره کادرهای فنی به افرادی که اکنون فعالیت می کنند اعتماد کردم و با همین افراد کار را پیش می بریم. دوست ندارم تغییرات پشت سر هم باعث شود که کار فدراسیون و تمرکز ملی پوشان را مختل کند.
رئیس فدراسیون قایقرانی از تشکیل یک کمیته فنی تخصصی برای فدراسیون خبر داد و گفت: کمیته فنی فدراسیون باید تقویت شود و افراد متخصص برای هر رشته وارد میدان شوند. افراد متخصص و کارشناس قایقرانی باید در مورد رشته های تخصصی اظهار نظر کنند. نباید اینطور باشد که فردی از رویینگ برای آب های آرام نظر بدهد یا کسی که متخصص کانو است برای رویینگ صحبت کند. به همین دلیل کمیته فنی ما تقویت و تخصصی تر می شود.
سهرابیان همچنین یادآور شد: پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون با دقت کافی در ابتدا داشته های فدراسیون را بررسی و طبق آن برنامه ریزی کردیم. سال بسیار مهمی پیش روی قایقرانی ایران است و باید با تمام توان و استفاده از تمام ظرفیت ها پیش برویم.
او با اشاره به شروع اردوهای ملی پوشان بیان کرد: با برنامه ریزی مناسب سعی شد که ملی پوشان را بعد از تعطیلات وارد اردو کنیم که از برنامه عقب نمانند. باید واقع بینانه عمل کنیم و نباید قولی بدهیم که نتوانیم آن را عملی کنیم. اکنون نیز حساسیت کار بالا است و به همین دلیل تمرکز ویژه ای بر روی رشته های المپیکی داریم.
سهرابیان در خصوص تغییرات در فدراسیون گفت: دبیر، نائب رئیس و اعضای هیات رئیسه با حمایت های وزارت ورزش و جوانان تقریبا مشخص شده اند و به زودی کنار ما خواهند بود. من هم از وزارت ورزش و جوانان و هم از کمیته ملی المپیک تشکر ویژه دارم که از همان ابتدا خیلی خوب کنار ما بودند و از ما حمایت کردند.
سهرابیان درباره فعالیت های فدراسیون از ابتدای سال در مناطق سیل زده نیز تصریح کرد: نعمت های خداوند از اواخر سال قبل تا کنون به کشور ما سرازیر شد اما این موضوع باعث شد که بسیاری از هم وطنان با بحران هایی جدی روبه رو شوند. سیل گلستان را از نزدیک دیدم و واقعا شرایط دشوار بود و اکنون نیز استان لرستان با همین وضعیت دست و پنجه نرم می کند.
او افزود: از ابتدای وقوع سیل خانواده قایقرانی فعالیت خودش را آغاز کرد. پس از آنکه وزیر ورزش و جوانان نیز اعلام کرد که همه اهالی ورزش باید وارد میدان شوند ما تمامی هیات های استان ها را به حالت آماده باش قرار دادیم، امکانات را به گلستان اعزام کردیم. در گلستان از نزدیک اوضاع را بررسی و تلاش کردم که هماهنگی ها انجام شود. تلاش ما کمک به امداد رسانی بود و واقعا بچه های قایقران سنگ تمام گذاشتند.
رئیس فدراسیون قایقرانی همچنین گفت: پس از اینکه شرایط استان گلستان کمی بهتر شد بچه های قایقران راهی استان های سیل زده دیگر شدند. دوباره همه هیات های قایقرانی ایران به صورت آماده باش به سمت لرستان رفتند و همچنان فعالیت ها ادامه دارد. امیدوارم که خیلی زود هم وطنان آسیب دیده بتوانند به شرایط طبیعی زندگی خود بازگردند.
سهرابیان در پایان گفت: هیات های استانی بازوان توانمند فدراسیون هستند و در سوانح ابتدای سال نشان دادند که چقدر توانمند و زحمت کش هستند. همه هیات های استانی در تعطیلات سال نو کاملا آماده باش بودند و از هر آنچه که داشتند دریغ نکردند.
رییس فدراسیون قایقرانی بیان داشت: هیات های خراسان شمالی، اردبیل، آذربایجان غربی و مازندران همراه من در استان گلستان بودند. هیات های کردستان و چهارمحال بختیاری در لرستان هستند و هیات بوشهر نیز وسایل و امکانات استانش را به طور کامل در اختیار امدادرسانان در لرستان قرار داده است. همه استان های کشور در این بحران کنار هم بودند و من واقعا از تمامشان تشکر می کنم.

منبع: ایرنا