رییس فیفا: احتمال افزایش تیم ها به 48 در جام جهانی 2022 قطر وجود دارد

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از گاردین:

 

جانی اینفانتینو، رییس فیفا، گفته که امیدوار است تعداد تیم ها در جام جهانی 2022 قطر تا 48 تیم افزایش پیدا کند، چرا که این افزایش امکان پذیر و شدنی است.

وی در پاسخ به پرسش هایی که در کنگره سالانه کنفدراسیون فوتبال آسیا در کوالالامپور مطرح شد به جام جهانی 48 تیمی 2026 که در کانادا، آمریکا و مکزیک برگزار خواهد شد اشاره کرد:

“ما تصمیم گرفته ایم در تورنمنت جام جهانی تعداد تیم ها را از 32 به 48 افزایش دهیم. این اتفاق  در 2026 خواهد افتاد. در 2022 چطور؟ به نظر من امکان پذیر است.”

او به اعضای کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز گفت که این افزایش منجر به بالا رفتن سهمیه آسیا از 4.5 (4 جایگاه قطعی و یک بازی پلی آف) به 8.5 خواهد شد.

پیشنهادهایی مبنی بر مشارکت کشورهای همسایه در میزبانی مسابقات در صورت افزایش تعداد تیم ها به 48 نیز شده است که می تواند در بهبود روابط دیپلماتیک نیز موثر واقع شود.

اینفانتینو در مصاحبه با خبرگزاری اسوسیتد پرس گفت که با امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد ال ثانی گفتگوهایی در خصوص مشارکت کشورهای همسایه در میزبانی رقابتها داشته و او نیز به بحث و بررسی امکان این موضوع تمایل نشان داده است.

پیشتر دبیر کل کمیته عالی جام جهانی 2022 قطر نیز اعلام کرده بود که پذیرای این پیشنهاد است و موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد و نتیجه آن تا پیش از بازی های مقدماتی اعلام خواهد شد.

مترجم: نسرین صحیحی