زاکرونی: ما رویای کسب عنوان قهرمانی را در سر می پرورانیم

پیش بازی امارات – بحرین: زاکرونی مطمئن از امارات

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، آلبرتو زاکرونی اظهار کرده امارات متحده عربی کاملا آماده است تا بازی افتتاحیه جام ملت های آسیا مقابل بحرین را با پیروزی پشت سر بگذارد.

امارات در جام جهانی دوره قبل که در استرالیا برگزار شد به مقام سوم دست یافت و اکنون تحت مربیگری زاکرونی با امید و هیجان بسیار به مصاف رقیب منطقه ای خود می رود.

مربی ایتالیایی معتقد است غیبت عمر عبدالرحمان، هافبک تاثیرگذار این تیم، و حضور نامشخص اسماعیل احمد، مدافع این تیم، به دلیل مصدومیت مانع از موفقیت تیمش نخواهد شد چرا که آنها رویای کسب عنوان قهرمانی را در سر دارند و برای رسیدن به آن باید از گروه اِی که تایلند و هند نیز در آن هستند صعود کنند. زاکرونی که با ژاپن در سال 2011 به قهرمانی رسیده ادامه داد:

“مدتهاست که منتظر این مسابقه هستیم و بی تردید تلاش می کنیم نمایش خیره کننده ای داشته باشیم. تیم امارات بسیار آماده است. ما در داخل و خارج از امارات تمرین کرده ایم و از حمایت لازم برخوردار بوده ایم. تیم مان با مصدومیت هایی روبروست اما این مصدومیت ها نمی توانند مانعی برای شروع خوب ما در مقابل تیم بحرین باشند.”

گرچه این میزان اعتماد به نفس از سوی زاکرونی در سطح قاره ای اغراق آمیز به نظر می رسد، با این حال او قاطعانه معتقد است در تورنمنتی با این وسعت که برای اولین بار 24 تیم در آن حاضرند، مرز مشخصی بین موفقیت و شکست وجود دارد. او گفت:

“پس از جام جهانی 2002 و جام ملت های آسیا 2011 ، رشد قابل توجهی در تیم های آسیایی چه به لحاظ آمادگی جسمانی و چه به لحاظ تاکتیکی صورت گرفته است. تیم های ملی در سراسر آسیا پیشرفت کرده اند و من فکر می کنم اینجا در امارات شاهد یک توازن نسبی در کیفیت تیم ها باشیم. تیم هایی که به مراحل آخر این جام می رسند به دلیل برتری های جزئی پیروز می شوند.”  

به باور زاکرونی، برای ماندن در تورنمنت امارات جایی برای اشتباه کردن وجود ندارد . اسماعیل مطر، کاپیتان 35 ساله امارات، که چهارمین جام ملت های آسیا را تجربه می کند بر این گفته زاکرونی صحه گذاشت:

“در این جام همه تیم ها تقریبا به یک اندازه قوی هستند و از یک شانس برای قهرمانی برخوردارند.” مهاجم الوحده ادامه داد:

“امیدواریم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم، حتی بهتر از آخرین بازی مان در تورنمنت 1996 که میزبان هم بودیم. ما برای رویارویی با بحرین کاملا آماده ایم.”

منبع: ای اف سی