زهرا قنبری: هنوز پاداش‌های ما پرداخت نشده است

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛  تيم ملي فوتبال زنان ايران شنبه‌شب با پیروزی پرگل مقابل تاجیکستان به مقام نایب قهرمانی جام آسیای مرکزی رسیدند. شاگردان خسرویار در این مسابقات 16 گل به ثمر رساندند که بهترین خط حمله به تیم ایران رسید. زهرا قنبری ستاره تیم زنان ایران نیز در این مسابقات درخشش قابل توجهی داشت و با زدن گل‌های تماشایی تمجید رسانه های دنیا را برانگیخت. قنبری در گفت‌وگو با «لحظه»، از عملکرد ياران خود در اين مسابقات راضی  و اميداوار است بتوانند فروردين‌ماه با درخشش در مرحله مقدماتی المپيک 2020 توکيو جواز حضور در اين مسابقات را کسب کنند: 

درباره  مسابقات کافا صحبت مي‌کنيد که موفق شديد به مقام نايب قهرماني برسيد.
مسابقات آسياي مرکزي انصافا کيفيت بالايي داشت و پنج تيم از بهترين‌هاي آسيا حضور داشتند. براي ما محک بسيار خوبي بود چراکه مسابقات تدارکاتي زيادي نداشتيم و اين چهار مسابقه براي هماهنگي بين بچه‌ها بسيار باارزش بود. 
امکانات و شرایط تيم ملي زنان  را چطور ارزيابی مي‌کنيد؟
واقعيت اين ‌است که شرايط نسبت به قبل خيلي بهتر شده و امکانات مثل سال‌هاي قبل نيست. به‌نظرم اگر حمايت‌ها از تيم ملي زنان ادامه داشته باشد، ما توانايي درخشش بيشتر در جام ملت‌هاي آسيا را داريم. مستحضر هستيد که قوي‌ترين تيم‌هاي دنيا از آسيا هستند. مثل ژاپن، استراليا، ويتنام و تايلند که همگي از قدرت‌هاي برتر جهان هستند. در اين دوره از مسابقات «کافا» ازبکستان هم از قدرت های برتر دنیا است که از قدرت و هماهنگی ما شگفت زده شده بود. ما با ترکیب اصلی خود این تیم را آزار دادیم و با نتیجه 2 بر 1 شکست خوردیم که اگر دیدارهای تدارکاتی بیشتری داشته باشیم موفقیت مقابل چنین تیم هایی اصلا دور از دسترس نیست.
شما اولين لژيونر زن ايراني هستيد که در ليگ عراق بازي کرديد. کمي از حضور در فوتبال اين کشور مي‌گوييد؟

دو فصل پیش پیشنهاد قابل قبولی از یکی از تیم های لیگ عراق دریافت کردم که با مشورت دوستان و مربیان تصمیم گرفتم به این کشور بروم تا ترانسفر شدن و حضور در کشوری خارجی با محیطی متفاوت را تجربه کنم. تجربه بسیار خوبی بود و در آنجا نیز موفق شدیم به مقام قهرمانی دست پیدا کنیم.

همين رقابت‎‌هاست که کيفيت ليگ را بالا مي‌برد. 
فدراسيون فوتبال پاداشي براي مقام نايب‌قهرماني تيم ملي زنان در نظر گرفت؟ نسبت به تعهدات خود عمل کرده يا خير؟
متأسفانه پاداشي که ندادند. فقط پول توجيبي دادند که مبلغش آن‌قدر ناچيز است که قابل ذکر نيست. اما باز هم به‌نسبت سال‌ها قبل خيلي اوضاع فوتبال زنان بهتر شده است.