ساخت مستند خیابانی به خمس رسید

جواد خیابانی گزارشگر تلویزیون ساخت مستند ورزش ایران را به فسمت 12 رساند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، جواد خیابانی مجری، کارشناس و گزارشگر فوتبال که برای تحقیق درباره ساخت فیلم مستند تاریخ ورزش از منابع  موجود در سازمان و اسناد کتابخانه ملی بهره برده است، توضیح داد: برای ساخت مستند ورزش ایران سال‌های سال است که در حال تحقیق هستم و در مراحل مختلف نیاز به منابع و اسناد داشته‌ام.

وی افزود: پایه و اساس ساخت یک فیلم مستند و تاریخی تحقیق و پژوهش است و اسناد مرتبط می‌تواند زوایای پنهان یک سوژه را نشان دهد. به همین دلیل برای ساخت این مستند نیاز به مدارک و اسناد داشتم.

منابع غنی و اسناد معتبری نیاز داشتم

خیابانی ادامه داد: برای ساخت مستند درباره شخصیت‌های ورزشی مانند غلامرضا تختی، پرویز خسروانی و حتی تیم‌هایی مثل شاهین، پیروزی، استقلال و یا حتی قبل‌تر از آن بازی‌های مربوط به دوران صفویه، مانند چوگان و یا حتی موضوع جذابی مانند تاسیس فوتبال در ایران و راه‌اندازی باشگاه‌های فوتبال، اعزام تیم ملی برای مسابقات و بسیاری دیگر از موضوعات جذاب ورزشی نیاز به منابع غنی و اسناد معتبر بود.

وی ادامه داد: مستند «تاریخ ورزش ایران» در ۵۲ قسمت ۶۰ دقیقه‌ای در حال تهیه است و تاکنون ۱۲ قسمت از آن تکمیل و ساخته شده است و از قسمت ۱۳ وقایع سال‌های ۱۳۳۰ مطرح می‌شود. در این بخش به غلامرضا تختی، تیم شاهین، پرویز خسروانی و خیلی از اتفاقات دیگر است پرداخته می‌شود.

جواد خیابانی در پایان صحبت‌های خود تاکید کرد: خوشبختانه منابع موجود در کتابخانه ملی ایران روند تحقیقات را تسریع کرده است.

انتهای پیام/