ساری پس از پیروزی مقابل اینتر: در بازی برتری داشتیم و ناعادلانه بود اگر پیروز نمی‌‎شدیم

یوونتوس حساس‌ترین بازی هفته هفتم سری آ را در ورزشگاه خانگی اینتر پیروزی شد تا با یک امتیاز اختلاف به صدر جدول برود. سرمربی بیانکونری تیمش را شایسته این پیروزی می‌داند.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ مائوریتسیو ساری پس از کسب پیروزی ارزشمند مقابل اینتر، برابر دوربین تلویزیون اسکای حاضر شد و به سوالات پاسخ داد. او ابتدا پیرامون صدرنشینی تیمش با یک امتیاز اختلاف در جدول سری آ گفت:

“اختلاف اندک در صدر الان معنی زیادی ندارد. مهم‌ترین نکته این است که ما خوب بازی کردیم؛ با شخصیت و با اراده مقابل تیمی که تمام بازی‌هایش را تاکنون برده بود.”

“بازی را خوب شروع کردیم و ادامه دادیم، آن‌ هم در یک جو آتشین، پس این نشانه خوبی برای ما است.”

گل هیگواین با 24 پاس پیاپی به ثمر رسید. آیا شاهد ساری بال (سبکی که بازی ناپولی در زمان مربی‌گری ساری به آن معروف شد) در یوونتوس هستیم؟

“یک تیم باکیفیت می‌تواند این کار را انجام دهد. وقتی که پاس‌ها روی زمین روان می‌شود، شانس گلزنی از راه می‌رسد. ایجاد موقعیت تاثیر مستقیم آن است.”

“من فکر می‌کنم درحال حاضر تیم در زمینه پاس کاری قدم‌های مهمی را برداشته است. ما باید برتری خود را در پوشش فضاها به دست آوریم، بهتر و پرفشارتر پرس کنیم و با حضور در نیمه زمین حریف در تمام طول بازی، شانس ایجاد موقعیت را از آن‌ها بگیریم.”

“این تیم عادت دارد عمقی‌تر دفاع کند اما در حال حاضر تیم در حال وفق دادن خود با سبک جدید است و از این نظر پیشرفت خواهد کرد.”

“این احساس را دارم که هنوز می‌توانیم پیشرفت کنیم و به سطح فوق‌العاده‌ای برسیم. دارای بازیکنان قدرتمند زیادی هستیم و این بدان معناست که حتی اگر روزی در صددرصد عملکرد خود نباشیم، باز هم می‌توانیم نتیجه بگیریم.”

تغییر سبک بازی یوونتوس از سیستم (433) به (4312) که همان سیستم امپولی در زمان سرمربی‌گری ساری بود:

“شاید مردم فکر کنند من احمق هستم. آن‌ها تنها باید توجه کنند. من با یک سیستم در امپولی شروع کردم و سپس آن را به کل تغییر دادم. با یک سیستم به ناپولی رفتم و برای سه سال آن را تغییر دادم. به چلسی رفتم طوری بازی کردم که شبیه به آن سیستم بود. اما در واقع تفسیری کاملا متفاوت از سیستم قبلی بود. شما باید تاکتیک‌های خود را مطابق شخصیت بازیکن‌هایتان به روز کنید.”

حضور رونالدو، دیبالا و هیگواین به مدت 9 دقیقه در کنار هم:

“در آن لحظه ما برتری داشتیم و حس کردم ناعادلانه خواهد بود اگر پیروز نشویم. برای همین از این سه بازیکن کنار هم استفاده کردم. ولی بعد حس کردم که باید دوباره تغییر در ترکیب ایجاد کنم.”

هند پنالتی ده لیخت:

“ده لیخت هنوز به خوبی ایتالیایی صحبت نمی‌کند. اما او به سرعت خود را با سبک فوتبال و سبک دفاع ما وفق می‌دهد. او پتانسیل زیادی دارد اما هنوز کاملا در تیم جا نیافتاده است و مشکلات به همین علت است. مصدومیت کیه لینی باعث شد که ده لیخت را سریع و بی‌مقدمه به ترکیب اصلی بیاوریم. اگر حضور او در ترکیب اصلی تدریجی بود، کمک بیشتری به او می‌کرد.”

خبرنگار: سامان خدایی