ساعی: هوگوهای الکترونیکی لیگ، استاندارد جهانی نیست/ بدنبال تشریفات در تکواندو نیستم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، هادی ساعی، در پاسخ به این سوال که شرایط فنی مسابقات لیگ برتر تکواندو از نظر شما چطور است،‌گفت: یکی از مشکلاتی که در لیگ برتر وجود دارد، هوگوهای الکترونیکی است؛ به نظرم این موضوع مشکل بزرگی است چرا که در طول برگزاری مسابقات مدام به خاطر مشکل هوگوی الکترونیکی مسابقات قطع می‌‌شد. همین موضوع تاثیر منفی زیادی در کیفیت فنی مسابقات لیگ برتر دارد. مثلا در بازی دانشگاه‌ آزاد و شهرداری ورامین در وزن ششم شاهد بودیم مسابقات بیش از اندازه طول کشید.

این موضوع باعث می‌شود که هوگوپوشان  تمرکز خود را از دست بدهند و درصد آسیب‌ دیدگی تکواندوکاران بالا می‌رود. ما در طول این دو هفته مسابقاتی که برگزار شد در بخش داوری هم مشکلات زیادی را شاهد بودیم. این سیستم‌های داوری مشکلات زیادی دارد و به نظرم به روز نیست. در ضربات قدرتی که تکواندوکاران می‌زنند امتیازها ثبت نمی‌شود، اما در ضرباتی که قدرت کمتر است، امتیاز ثبت می‌شود. به نظرم این سیستم مشکلات فنی زیادی دارد که باید رفع شود. به همین دلیل است که در بحث هوگوها شاهدیم که اعتراضات زیادی وجود دارد. این موضوع باعث پایین‌ آمدن کیفیت لیگ می‌‌شود. 

ساعی در ادامه خاطرنشان کرد:

مسابقات لیگ برتر بالاترین سطح مسابقاتی است که در داخل کشورمان برگزار می‌شود؛ به همین دلیل باید شرایطی برای تکواندوکاران مهیا شود که بتوانند بیشترین بهره را ببرند. این ایرادات اگر رفع نشود، باعث تضعیف روحیه تکواندوکاران می‌شود و آنها به حق خودشان نمی‌رسند. به هر حال این اتفاقات تاثیرات منفی روی حامیان مالی می‌گذارد. هر رشته‌ای که مسابقه‌ای برگزار می‌کند، باید طبق همان استانداردها مسابقات پیش برود. هوگوهای الکترونیکی که در لیگ برتر استفاده می‌شود، استاندارد فدراسیون جهانی را ندارد. 

مدیرفنی تیم فرمانیه در لیگ برتر در پاسخ به این سوال که آیا در طول این دو هفته پدیده‌هایی را در لیگ برتر شناسایی کردید یا خیر، اظهارداشت:

با توجه به مشکلاتی که به آن اشاره کردم ما مبارزات فنی خیلی خوبی را شاهد نبودیم. در بازی شهرداری،‌ ورامین و دانشگاه آزاد در وزن دوم ما شاهد مبارزه خوب و جذابی بودیم، اما به نظرم هرچه زودتر باید این مشکل هوگوها حل شود، چرا که اگر این اتفاق رخ ندهد تاثیر منفی در لیگ برتر خواهد گذاشت. 

ساعی در پاسخ به این سوال که شرایط تیم فرمانیه در لیگ برتر از لحاظ فنی با ترکیب جوانی که دارد،‌ چطور است، گفت:

تیم فرمانیه یک تیم جوان تشکیل دادند و برای اینکه بتواند به تجربیات لازم برسد باید بیشتر تمرین کند. ما تیم ضعیفی را نداریم و حتی در بازی مقابل تیم دانشگاه آزاد شاهد مبارزات خوبی از بازیکنان این تیم بودیم. اکثر بچه‌های تیم ما جوان هستند و تا به امروز در لیگ برتر بازی نکردند. البته در این هفته ما مشکلاتی را داشتیم محمد کاظمی به عنوان یکی از باتجربه‌های تیم ما به دلیل حضور در مسابقات گرندپری چین غایب بود و بازیکن وزن پنجم ما متاسفانه در بازی اول آسیب دید.

ما برای حضور در لیگ برتر به دنبال تکواندوکار سرشناس و ملی‌پوش نبودیم. هدف ما در لیگ برتر تکواندو استفاده از جوانان و سازندگی در لیگ برتر است. انشاءالله سال‌های آینده بتوانیم از حاصل تلاش خود در لیگ برتر بهره ببریم. البته این صحبت‌ها ملاک بر این نیست که ما به دنبال نتیجه نیستیم و در حد یک تیم جوان از آنها انتظار داریم. ما در برخی مواقع بدشانس بودیم، اما در برخی مواقع شاهد بودیم توان بچه‌های ما بیشتر از آن چیزی است که ما از آنها انتظار داریم در هر صورت ما یک کار گروهی را انجام می‌دهیم تا بتوانیم موفق شویم. 

پرافتخارترین المپین ورزش ایران در پاسخ به این سوال که چرا در طول هفته‌هایی که لیگ برتر برگزار می‌شود در بین تماشاچیان حضور دارید و در جایگاه ویژه حضور ندارید، گفت:

من دوست دارم کنار تکواندوکاران تیم خودم باشم و اصلا به دنبال تشریفات نیستم چرا که اهالی تکواندو همیشه به من لطف داشتند و من هر چه دارم از این رشته است، هوادارن همیشه به من محبت می‌کنند. 

منبع: فارس