سال سخت و موفقی را پشت سر گذاشتیم/ماندنم به رئیس بعدی بستگی دارد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رضا لایق ضمن ارزیابی عملکرد فدراسیون کشتی در سالی که گذشت گفت: سال ۹۷ را با توجه به اتفاقات و رویدادهای مختلف، می‌توان سال بسیار سختی خواند که خوشبختانه توانستیم با گذر از بحران‌ها و مشکلات، با کارنامه‌ای قابل قبول سپری کنیم. ترافیک کاری فدراسیون کشتی در سال گذشته بطوری بود که در هر ماه باید مسابقات مختلف و متعدد داخلی و بین المللی از قهرمانی کشور گرفته تا انتخابی تیم ملی را برگزار می‌کردیم. پایان بخش برنامه‌های مهم برون مرزی ما در سال گذشته نیز رقابتهای جام جهانی روسیه بود که خوشبختانه آن هم با نتایج قابل قبولی با توجه به ترکیب جوان تیم ایران همراه بود.

وی سال گذشته را سالی نفسگیر خواند و ادامه داد: هر چند مشکلات فراوانی در اجرای برنامه‌های مدون فدراسیون کشتی داشتیم اما با وجود تمام مشکلاتی به ویژه فشار زیاد ٤ ماه پایانی سال با همت تمامی عوامل اجرایی فدراسیون توانستیم به خوبی از پس امور محوله بر آییم. البته در این بین باید به نقش مؤثر حمید بنی تمیم سرپرست فدراسیون کشتی هم اشاره کرد که توانست تا حد امکان منابع مالی مورد نیاز را فراهم کند و به قول معروف اجازه ندهد، کارها روی زمین بماند.

دبیر فدراسیون کشتی با اشاره به اولویت‌های رئیس جدید فدراسیون گفت: طبیعتاً هر فردی که در این مسئولیت قرار گیرد کار بسیار سخت و دشواری را پیش رو دارد. ما نیاز مبرم به بحث پشتوانه سازی داریم چراکه بسیاری از قهرمانان ما به سن بازنشستگی رسیدند و باید جوانان تازه نفس و توانمند و باانگیزه تری وارد میدان شوند. شاید برخی از ناکامی‌های ما مثل رقابتهای جهانی مجارستان هم به این دلیل رقم خورد. طبیعتاً برای گذر از این برهه حساس و مهم باید با برنامه ریزی دقیق و بلندمدت پیش رفت و ساختار و حمایت کافی داشت.

لایق به تأثیر مشکلات مالی و سخت افزاری در برخی ناکامی‌ها به ویژه در رده بزرگسالان اشاره کرد و گفت: ما در دوره ریاست رسول خادم، چندین رقابتهای جهانی و دو المپیک را پشت سر گذاشتیم که طبیعتاً تجهیز و آماده سازی برای چنین رویدادهای مهم و بزرگی کار ساده ای نبود. البته مشکلات مالی و سخت افزاری باعث شد ما در رده سنی بزرگسالان در مقطعی از امور نتیجه نگیریم.

وی موفقیت‌های متعدد و بین المللی در رده‌های پایه را یکی از دستاوردهای مهم سال گذشته خواند و گفت: به جرأت می‌توان عملکرد فدراسیون کشتی در سال ٩٧ را موفق ارزیابی کرد و معتقدم به جز ناکامی رقابتهای جهانی بوداپست مجارستان که بدشانسی نقش زیادی در این موضوع داشت، ما در دیگر بخش‌ها به ویژه رده‌های سنی پایه خیلی خوب و موفق ظاهر شدیم.

دبیر فدراسیون کشتی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا با رئیس جدید فدراسیون همکاری خواهد داشت یا خیر، گفت: اواخر سال گذشته در پایان روند ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون کشتی، چهره مدعیان ریاست مشخص شد و حالا باید در انتظار برگزاری مجمع باشیم. من هم به عنوان دبیر مجمع، تا پایان انتخابات رئیس جدید در فدراسیون می‌مانم. البته ماندن یا رفتن و در مجموع ادامه همکاری من همچنان به نظر اعضای مجمع و رئیس جدید بستگی دارد. به هر حال تا زمان حضور رسمی و قانونی در فدراسیون کشتی با جدیت و تلاش همیشگی در این مسئولیت حضور دارم و هرگاه متولیان امر تشخیص دادند نیازی به همکاری من نیست، با طلب حلالیت از همکاران، مسئولیت را به فرد بعدی تحویل می‌دهم.

منبع: مهر