ستاره میزبان جام ملت‌ها؛ زاکرونی یا خلیل؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم ملی امارات به عنوان میزبان این دوره از رقابت های جام ملت های آسیا معرفی شد و حالا این شانس را دارد تا برای اولین بار در این مسابقات طعم قهرمانی را بچشد. به همین دلیل فدراسیون فوتبال این کشور، آلبرتو زاکرونی را به عنوان سرمربی این تیم انتخاب کرد تا علاوه بر استفاده از دانش او، مربی ای را انتخاب کرده باشد که تجربه قهرمانی در جام ملت ها را داشته باشد؛ زاکرونی با تیم ملی ژاپن در سال 2011 به مقام قهرمانی این مسابقات رسید.

در نگاه اول به تیم امارات نگاه‌ها متوجه سرمربی این تیم می‌شود. آلبرتو زاکرونی، سرمربی ایتالیایی تیم ملی امارات که از سال ۱۹۸۳ تا امروز کمتر از ۵ سال از سرمربیگری دور مانده است. شاید مصدومیت عمرعبدالرحمان هم بدترین اتفاق برای فوتبالی بود که آرام آرام طی دو دهه اخیر به پرورش دادن ستاره‌‌های تکنیکی روی آورده است. اما همچنان در تیم ملی امارات می‌توان احمد خلیل، مهاجم باشگاه الشباب را ستاره احتمالی این کشور در جام ملت‌‌های ۲۰۱۹ دانست.

خلیل پس از مصدومیتی شش ماهه دوباره بازگشته و زاکرونی در کنفرانس خبری‌اش از میزان آمادگی او راضی بود. او احتمالا در جام ملت‌های آسیا به باشگاه صدتایی‌ها خواهد پیوست. در ۹۷ بازی ملی، ۵۱ گل زده و جالب اینجاست که با وجود قد نه چندان بلندش (۱۷۸ سانتی‌متر) استاد استفاده از توپ‌های هوایی و ضربات سر است.