سجادی: طراحی لباس کاروان ایران در توکیو تا آخر شهریور نهایی می شود

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در باره وضعیت رشته های ورزشی برای حضور در این بازی‌ها اظهار داشت: سیستم کسب سهمیه در این دوره متفاوت است و رشته های ورزشی باید در مسابقات بیشتری شرکت کنند.

وی افزود:

برخی از رشته ها باید در ۷ تا ۱۰ مسابقه شرکت کنند به همین دلیل الان نمی توان درباره آنها صحبت کرد و نظر نهایی را داد اما تا الان حضور ورزشکاران در مسابقات خوب بوده است. در رشته‌های تیمی هم باید بگویم والیبال در روسیه برای انتخابی المپیک آماده می‌شود آنها آذرماه مسابقات قاره‌ای را دارند. بسکتبال هم برای مسابقات کسب سهمیه تلاش خواهد کرد فوتبال هم همینطور. رشته هندبال مهرماه در قطر مسابقات انتخابی را دارد و در آنجا شانسی برای کسب سهمیه ندارد اما اگر جزو ۲- ۳ تیم باشد می‌تواند در مسابقات زیرگروه شرکت کند.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو با اشاره به اینکه رشته های انفرادی هم باید چندین مسابقه را برگزار کنند تا بتوانند سهمیه بگیرند خاطر نشان کرد:

وزنه برداری راه طولانی دارد آنها باید از ۶ مسابقه در ۴ رقابت شرکت کنند. دسته بندی مسابقات هم صورت گرفته که بر اساس آن امتیاز می گیرند، البته فدراسیون جهانی برای کشورهایی که دوپینگ کرده بودند محدودیت‌هایی را گذاشته است که ما شانس کسب دو سهمیه‌ را داریم. برخی از مسابقات تا خرداد ماه ادامه دارد البته در این بازی ها تفاوت هایی هم در انتخابی ها ایجاد شده و ورزشکاران در رقابت‌های بیشتری برای کسب سهمیه المپیک شرکت می کنند بنابراین نمی توان گفت ورزشکاری از روی شانس سهمیه کسب کرده است.

سجادی درباره تکمیل شدن کادر سرپرستی اعزامی به بازیهای المپیک توکیو خاطرنشان کرد:

تکمیل شدن کادر بر اساس تعداد ورزشکاران مشخص می‌شود البته به صورت تقریبی از ما خواستند که ثبت نام اولیه انجام شود ما هم اسامی را اعلام کردیم الان دقیقا نمی توانم بگویم چه تعداد بوده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر مشخص شدن لباس کاروان ایران در المپیک توکیو یادآور شد:

طراحان آخر شهریور طرح نهایی را هم برای لباس کاروان و هم گرمکن ارائه می‌دهند در مورد شعار و نمادهای کاروان هم پیش بینی هایی شده است که در جلسه آینده ستاد مطرح خواهد شد.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو درباره اینکه چه زمانی قرار است کمیته بین المللی المپیک به ورزشکاران بورسیه شده کمک هزینه به دهد گفت:

۹ ورزشکار از سوی کمیته بین‌المللی المپیک مشخص شدند که ما با آنها قرارداد امضا کرده ایم. ماهی ۵۰۰ دلار هزینه اردو، کسب سهمیه، پول توجیبی و مراقبت‌های پزشکی به ورزشکاران اختصاص می‌یابد که هر ۴ هر چند ماه به حساب آنها واریز میشود.

منبع: فارس