سرمربی بلغارستان: شعارهای نژادپرستانه‌ای نشنیدم که داور بازی را متوقف کند!

جنجال شعارها و حرکات نژادپرستانه دیدار بلغارستان و انگلیس، پس از بازی هم ادامه داشت. انگلیس در این دیدار 0-6 حریفش را شکست داد.

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ دیدار تیم‌های بلغارستان و انگلیس در چارچوب بازی‌های مقدماتی یورو 2020 با حواشی زیادی همراه بود. عده‌ای از هواداران بلغارستان با لباس متحدالشکل (هودی مشکی و ماسک روی صورت)، شروع به سر دادن شعارهای نژادپرستانه علیه مارکوس راشفورد و رحیم استرلینگ کردند. این هواداران همچنین دست خود را به نشانه سلام نازی بالا آوردند. این رفتارها باعث شد تا داور برای لحظاتی دستور به توقف بازی دهد.

با تمام این اتفاقات سرمربی بلغارستان می‌گوید که شعاری نشنیده است:

“من شعارهایی که احتمالا داور شنیده تا بازی را متوقف کند نشنیدم. فقط دیدم به یکباره بازی متوقف شد.”

“اما خب مسلما رفتار نژادپرستانه غیرقابل قبول است. نه تنها از سوی بخشی از هواداران بلغارستان بلکه از سوی انگلیسی‌های حاضر در ورزشگاه که هنگام سرود ملی ما فریاد کشیدند و سوت زدند. در نیمه دوم هم آن‌ها از عبارات توهین‌آمیزی علیه هواداران ما استفاده کردند.”

سرمربی بلغارستان همچنین تیم ملی انگلیس را متهم به جنجال سازی برای تقسیم تقصیر کرد. کراسیمیر بالاکوف پیش از بازی گفته بود که انگلیس به دلیل مشکلات نژادپرستی که در کشور خود دارد، به دنبال حاشیه در این بازی است. او پس از بازی نیز بر این گفته‌های خود تاکید کرد:

“از روزی که انگلیس به بلغارستان آمد این مشکلات را داشتیم. در این روزها می‌شنیدم که مردم از هر چیزی صحبت می‌کنند به جز فوتبال. این روش درستی برای برگزاری یک بازی نیست. اگر حرکات نژادپرستانه از سوی هواداران ما حقیقت داشته باشد، متاسف خواهیم بود و این اتفاق از سوی تیم ملی و اتحادیه فوتبال بلغارستان پیگیری خواهد شد. هیچ وقت شاهد چنین اتفاقاتی اینجا نبودیم جز در بازی مقابل انگلستان.”

نکته حاشیه‌ای دیگر بازی، تشکر مارکوس راشفورد از کاپیتان بلغارستان در شبکه اجتماعی خود بود. راشفورد بازی در چنین شرایطی در سال 2019 را سخت توصیف کرد. همچنین از کاپیتان بلغارستان به جهت آنکه نزد هواداران رفت و از آن‌ها خواست شعارهای نژادپرستانه ندهند، تشکر کرد.

خبرنگار: سامان خدایی