سرمربی جدید استقلال مشخص شد؟ / شفر در آستانه شکایت به فیفا

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ ظاهرا بحث حضور جاشین شفر در استقلال مشخص شده و همین روزها است که سرمربی جدید به رسانه ها و بازیکنان حاضر معرفی شود.

بعد از برکناری شفر، بحث انتخاب سرمربی در استقلال تبدیل به سوژه روز فوتبال ایران شد چرا که شفر به شکل غیر حرفه ای از سمت خود برکنار شد و در رسانه‌ها از واژه «تعلیق سرمربی» استفاده شد تا شفر نتواند از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کند. شغر هم از ایران خارج نشد و به تفریح و گشت و گذار مشغول شد تا باشگاه استقلال نتواند ترک ماموریت را برای او بگیرد. در هر صورت این جنگ ظاهرا این روزها به پایان خواهد رسید و با معرفی سرمربی جدید، شفر می تواند به راحتی از استقلال به فیفا بابت اخراج و عدم تعهدات خود شکایت کند.

سرمربی انتخاب شده برای استقلال، استراماچونی ایتالیایی است که سابقه هدایت تیم اینترمیلان را در کارنامه خود دارد. استراماچونی در 65 مسابقه رسمی هدایت اینتر را در دست داشت؛ او تنها 36 سال سن داشت هدایت نراتزوری را به عهده گرفت که هر چند که شروع او ناامیدکننده بود اما کسب 10 برد پیاپی باعث شد تا آنها آینده امیدوار شوند. تیم تحت هدایت آندره‌آ حتی طلسم 49 بازی شکست ناپذیری یوونتوس را هم شکست و تا پایان هفته هفدهم سری آ در رده دوم قرار داشتند اما فصل را در رده نهم به پایان رساندند تا از کسب سهمیه اروپایی باز بمانند و در لیگ اروپا هم در مرحله یک هشتم حذف شدند تا استراماچونی برکنار شود.

یکی از نکات منفی دوران مربیگری استراماچونی میانگین 42 درصد پیروزی در دیدارهایی است که او تیمی را در اختیار داشته است. با 42 درصد پیروزی در واقع هیچ تیمی در هیچ لیگی نمی تواند به مقام قهرمانی برسد و باید دید اعضای کمیته فنی و هیات مدیره باشگاه استقلال طبق چه اصولی این مربی را استخدام خواهند کرد.

خبرنگار: سپهر خرمی