سرپرست فدراسیون تنیس: اگر وزارت ورزش مرا نمی‌خواست، به عنوان سرپرست انتخاب نمی‌شدم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مجید شایسته در مورد مشخص شدن حریفان تنیس ایران در دیویس‌کاپ اظهار داشت: حریفان مشخص شده اما هنوز میز بان رقابت‌ها مشخص نیست،ما به همراه قطر و یکی دو کشور دیگر درخواست میزبانی دادیم و منتظریم که انتخاب شود، اردوی تیم ملی هم دو ماه است که آغاز شده و بچه‌ها با انگیزه زیادی در اردو هستند و تمرین می‌کنند. کارهای بدنسازی و تاکتیکی به صورت جدی پیگیری می‌شود. 

وی ادامه داد: جام حذفی هم که برگزار کردیم اجازه دادیم که ملی‌پوشان در آن شرکت کنند و مسابقه دهند، از هفته آینده هم برنامه بعدی تیم ملی اجرا خواهد شد. باید شرایط را برای مسابقات جهانی فراهم کنیم.

* ملی پوشان برای اعزام باید در جدول قرار بگیرند

وی در مورد اینکه تیم ملی در کدام مسابقات فیوچرز شرکت خواهد کرد، گفت: هنوز مشخص نیست، تغییرات جدیدی در رنکینگ‌ها رخ داده و برای حضور در مسابقات ملی‌پوشان باید حتما در جدول قرار بگیرند. نمی‌خواهیم اینطور شود که ملی‌پوشان اعزام شوند و نتوانند مسابقه دهند. در سال ۲۰۱۹ شرایط فیوچرزها هم تغییر کرده و حتما باید قبل از اعزام از شرایط مطلع شویم. 

* شرایط مالی ما مانند ژاپنی‌ها نیست

رئیس فدراسیون تنیس در مورد حضورش در اجلاس آسیایی در قطر گفت: جلسه رئیس آسیا بود و من هم به عنوان نایب رئیس غرب آسیا در این اجرا حضور داشتم، در مورد همکاری فدراسیون آسیایی با اروپایی بحث و بررسی صورت گرفت، از سوی دیگر، نحوه پیشرفت ژاپنی‌ها در تنیس تشریح شد. 

وی در مورد اینکه آیا ما می‌توانیم برنامه‌های ژاپنی‌ها را برای پیشرفت اجرا کنیم یا خیر، گفت: آنها سرمایه‌گذاری جدی در بخش بانوان و آقایان انجام دادند اما شرایط مالی ما اینطور نیست، ما هم به دنبال پیشرفت هستیم، اما نمی‌توانیم تنیسور یک رقمی داشته باشیم، همین که ورزشکاران ما در رده‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ قرار بگیرند خوب است. 

* خالدان زندگی حرفه‌ای دارد

وی در مورد شرایط خالدان عنوان کرد: او در مسابقات مختلفی با هماهنگی ما و کادر فنی شرکت می‌کند،خالدان زندگی حرفه‌ای‌اش را دارد ما روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم. 

*خودم هم دلیل تاخیر انتخابات را نمی‌دانم/ زودتر برگزار شود بهتر است

شایسته در مورد اینکه انتخاب فدراسیون تنیس چه زمانی برگزار می‌شود،گفت:‌ منتظریم که وزارت ورزش زمان انتخابات را اعلام کند، چون خودم نامزد هستم سعی می‌کنم زیاد اظهار نظر نکنم، خودم هم دلیلش را نمی‌دانم که چرا انتخابات برگزار نمی‌شود. 

وی تأکید کرد: اگر من هم نباشم دوست دارم و مهم این است که خانواده تنیس روزهای خوبی را تجربه کند تنیس راه خود را پیدا کرده و فدراسیون برنامه پنج ساله دارد،کیفیت توسعه تنیس هم هدف و برنامه استراتژیک بوده و قابل نظارت و ارزیابی است. چه باشم چه نباشم،برگزاری زودهنگام انتخابات بهتر خواهد بود چون خانواده تنیس تکلیفش را می‌داند. 

* اگر وزارت نظری روی من نداشت، به عنوان سرپرست انتخابم نمی‌کرد

رئیس فدراسیون تنیس در مورد اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش نظری روی وی ندارد، عنوان کرد: دو نکته در این سؤال وجود دارد. وزارت ورزش اگر نظری روی من نداشت، به عنوان سرپرست معرفی نمی‌کرد. از سوی دیگر اگر کوچکترین احساسی کنم که نظر مثبتی روی من وجود ندارد، در اینصورت بهتر است فرد دیگری بیاید که با خانواده ورزش همراه‌تر باشد. 

وی تأکید کرد: نباید اینطور باشد  که بودن من به ایجاد امکانات جدید در تنیس ضرر برساند و امیدوارم که هر چه که برای تنیس کشور خیر است اتفاق بیفتد. من در این ۹ سال تمام تلاش خود را انجام دادم. به این نقطه هم که رسیدیم، زحمات دوستان من در خانواده تنیس بوده است، همه کمک کردند. وقتی در جام فجر ۵۲ تیم بانوان و ۱۰۷ تیم مردان شرکت می‌کنند،فکر می‌کنم خانواده تنیس حرف خود را به خوبی می‌زند. 

منبع: فارس