سرپرست فدراسیون هندبال: وزارتخانه گزارشی نخواسته/ سوءتفاهم شده است!



به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رمضانعلی دولو سرپرست هندبال در پی جنجال ایجاد شده در خصوص حساب مالی فدراسیون هندبال، امروز (یک روز قبل از برگزاری انتخابات) نشست خبری را به منظور ارائه توضیحات با حضور اصحاب رسانه در محل فدراسیون تشکیل داد.
این جنجال حساب بانکی از آنجا ایجاد شد که حسن پروانه پیشکسوت هندبال هفته گذشته به ایسنا گفت که شنیده حساب فدراسیون هندبال، ” ۴۵ هزار دلار به همراه یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان موجودی داشته است. ” بعد از آن رمضانعلی دولو سرپرست فدراسیون هندبال از موجودی حساب فدراسیون ابراز بی‌اطلاعی کرد اما علیرضا رحیمی رئیس سابق فدراسیون هندبال نیز در واکنش به صحبت‌های دولو تاکید کرد که اگر دولو صحبت‌هایش را تکذیب نکند، اسناد مربوطه را منتشر خواهد کرد.

بعد از آن صورتجلسه تغییر و تحول که به امضای سرپرست جدید و رئیس مستعفی هندبال رسیده، منتشر شد که نشان داد که ادعای حسن پروانه و علیرضا رحیمی در مورد موجودی حساب‌های فدراسیون هندبال درست بوده است. البته در این میان حسابدار فدراسیون هندبال نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود که “چه کسی گفته ۴۵ هزار دلار بوده است؟ همچین ارزی نبوده و اکنون هم در حساب فدراسیون نیست. یک مقدار ارز جزئی بوده که مقداری از آن هزینه شده و مقداری دیگری از آن در حساب فدراسیون است”.
پس از این صحبتها، رمضانعلی دولو سرپرست فدراسیون هندبال در نشست خبری اظهار کرد: در جامعه هندبال وفاق و همدلی را پیش بردیم. می‌خواستیم بدانند که برای چه آمدیم به هندبال. وزارت به ما اعتماد کرد تا به این رشته بیاییم و در این مدت ارتباط خوبی با لژیونرها، مربیان و… داشتیم و کارهای اداری و دیگر را پیش بردیم.
او ادامه داد: در ابتدا مسابقات قهرمانی آسیا را داشتیم و سعی کردیم تا این مسابقات انجام شود. اردوها را برگزار کردیم و مکاتبات با وزارت و همکاری داورزنی، محمدیان، فرامرزیان و سایر افراد انجام دادیم و کمک خوبی هم انجام شد و با بودجه‌ای که از فدراسیون کنار گذاشتیم تیم روانه مسابقات شد. نگذاشتیم تا با نرفتن جریمه مالی به بار بیاید. بازی‌های خوبی بود و انعکاس خوبی هم داشت و همه راضی بودند. کنفدراسیون آسیا هم از این اعزام راضی بود.
وی ادامه داد: بعد از آن لیگ بانوان را هم داشتیم و انجام شد و در فاز بعدی خواستیم تا مجامع انتخاباتی را برگزار کنیم. کار اصلی ما همین مجامع بود و خدا را شکر ۷ هیأت استانی را انجام دادیم. خواستیم مجمع ۶ استان باقی مانده را برگزار کنیم که نشد. ثبت نام استان تهران انجام شده بود که منتظر بودیم تاریخ به ما بدهند. برخی هیأت‌ها هم در زمان کمی استعفا دادند و سرپرست جایگزین شد. دلایلی وجود داشت که نتوانستیم مجامع را برگزار کنیم.
وی افزود: در این چهار ماه گزارش‌ها را هر ماه داشتیم و عملکرد خود را ماهانه به همه نهادها اعلام کردیم. ما تقویم سال ۹۸ را هم نخواستیم عقب بماند و تقویم عملیاتی سال ۹۸ را به وزارت فرستادیم. کار بسیار خوبی هم در این مدت توسط وزارت انجام شد و آن بحث استعدادیابی بود. هندبال پسران و دختران و هندبال ساحلی را انجام دادیم و استعدادها را مشخص کردیم. برای مستعدان کمپ‌هایی را برگزار کردیم و ۵ مرحله اردو داشتیم.

دولو خاطرنشان کرد: در کنار اینها کارهای فدراسیون را انجام دادیم و اعتبار هیأت‌ها را نیز انجام دادیم و فکر می‌کنم مشکلی در خصوص اعتبارات نداریم. خوشحالم که این انتخابات در همین سال انجام شد. سال جدید هندبال مسابقات زیادی را دارد و خوب است که انتخابات در همین سال انجام می‌شود.

او گفت: ما در هندبال و سایر رشته‌ها بوده‌ایم و می‌دانیم که باید کارها را انجام دهیم و قابل دسترس هستیم. باید کاری کنیم که خلائی در کار فدراسیون ایجاد نشود. ما از چیزی فرار نمی‌کنیم. ما کارهای زیادی انجام دادیم تا هندبال ضربه نخورد. در این تغییرات مدیریتی تنها هندبال آسیب دید.

وی در مورد بحث‌های پیش آمده در خصوص موجودی حساب مالی گفت: من به پیشکسوت هندبال احترام می‌گذارم. هنوز کسی از وزارت با من تماس نگرفته که چه اتفاقی افتاده است. من فکر می‌کنم که سو تفاهمی شده است. من منکر نیستم. ۱۳ آبان فدراسیون را تحویل گرفتیم. ۴۵ هزار دلار نبوده و ما باید منکر شویم. برخی می‌گویند گرد کردیم چطور گرد کردند که ۴۵ هزار یا ۴۴ هزار دلار شده. ما خزانه دار داریم و هر روز با زادمراد حسابدار ما بررسی می‌کند و گزارش به وزارت می‌دهند. من باید کارم را به نحو احسن انجام دهم چون وزارت ورزش به من اعتماد کرده که فدراسیون هندبال را به من سپرده است. دیدند در درون من که عرضه دارم می‌توانم. چیزی هم که آوردیم طبق همان صورتجلسه در خزانه فدراسیون هست. دلار ۸۱۳ بوده و چیزی که مانده ۷۰۸ دلار است. ۷۹۰۳ یورو و مبالغی هم یوهان و روپیه هم باقی هست و من از خزانه دار تأیید گرفتم.
وی ادامه داد: اسناد تمام هزینه‌ها و بودجه‌ای که از وزارت دریافت شده را داریم و پاسخگوی سیستم هستم. یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در حسابم دارم و ریز آنها هم هست که اگر خواستید می‌توانم در اختیار بگذارم. من دوست دارم ارتباط داشته باشم و می‌خواهم که عنوان شود. کارها را انجام دادیم تا روشنگری شود.

وی ادامه داد: هزینه ارزی را من تحویل نگرفتم. آقای رحیمی خواستند به من تحویل دهند گفتم تا نماینده وزارت نباشد تحویل نمی‌گیرم. آقای رحیمی هم به زاد مراد تحویل داد. همه این هزینه‌ها مشخص و موجوده و هر نهادی که بخواهد می‌توانیم در اختیارشان بگذاریم. من فکر می‌کنم سو تفاهمی بوده روی داده اما اینکه بعد از چهار ماه هر کسی بخواهد پاسخ بدهد به خاطر نمی‌ماند.

وی در خصوص مربی خارجی استعدادیابی گفت: سرگئی از آذربایجان آمده و با او یکساله قرار داد بسته است. اما در انتهای قرارداد آورده شده که اگر رئیس جدید نخواهند می‌تواند بدون ضرر و زیان قرارداد را منحل کنند.
وی در مورد کاندیداتوری اش در هاکی گفت: بعد از اینکه ما در هاکی ثبت نام کردیم دوستان از ما خواستند در هندبال سرپرست شویم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت خانه ورود نکرده است: اگر احساس کنند در ارائه گزارش مشکلی هست دوستان ورود می‌کنند و ما هم مکتوب پاسخ را خواهیم داد. اما هنوز سوالی از ما نخواستند. ما همه چیز را مکتوب داریم و شفاف سازی می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا باز هم در سایر فدراسیون‌ها سرپرست می‌شوید گفت: دیگر قبول نمی‌کنم. البته تکلیف است که وزارت ورزش به عهده ما می‌گذارد. اگر اجازه می‌دادند در هندبال ثبت نام می‌کردم اما طبق تعهدی که داشتیم نگذاشتند ثبت نام کنیم.

منبع: ایسنا