سقف قرارداد برای تیم‌های لیگ برتر بر عهده که بود؟

سقف قرارداد برای تیم‌های حاضردر لیگ برتر نه کار سازمان لیگ بوده نه فدراسیون فوتبال. بلکه این قانونی است که از سوی سازمان بازرسی کل کشور تنظیم و برای اجرا به فدراسیون فوتبال ابلاغ شد.
 

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ سقف قرارداد برای تیم‌های حاضر در لیگ برتر ۳۲۵ میلیارد تومان تعریف شده است! امروز همزمان با ارایه برگه قراردادها به سازمان لیگ نماینده سازمان بازرسی کل کشور در سازمان لیگ حاضر شد تا بر قراردادها نظارت کند و این بدین معنی است این سازمان بازرسی کل کشور است که بعد از بررسی قراردادها به این جمع بندی رسید که سقف قراردادها در فصل جدید لیگ برتر اعمال شود. این موضوعی است که پیش تر مهدی تاج هم در مصاحبه خودبدان اشاره کرده بود. او حتی از سازمان بازرسی کل کشور تشکر کرده بود که بعد از بررسی قراردادها به این نتیجه رسیده‌اند که خیلی از هزینه‌ها در فوتبال منطقی به شمار نمی‌رود.

سقف قرارداد در فوتبال حرفه ای جایگاهی ندارد اما تیم‌ها موظف هستند بر اساس درآمد هزینه کنند که متاسفانه در فوتبال ایران راه‌های درآمدزایی باشگاه‌ها مسدود است و باشگاه‌ها مجبور هستند که از بودجه دولتی بهره ببرند. البته یکی دو باشگاه هم در لیگ برتر خصوصی به شمار می‌روند. مثل نساجی و تراکتور.

خیلی هم می‌گویند عمر سقف قرارداد برای باشگاه‌ها همانند سقف قرارداد برای بازیکنان زیاد دوام نخواهد داشت. به زعن این‌ها خیلی از تیم‌ها هم اکنون سقف قرارداد را  رعایت نکرده‌اند!

انتهای پیام/