سن، مانع حضور چند بوکسور تیم ملی در قهرمانی نوجوانان آسیا!

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رضا مهدی‌پور در خصوص انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس نوجوانان توضیح داد: بحث سرمربیگری تیم ملی نوجوانان در جلسه شورای فنی مطرح شده بود و مدیر فنی تیم‌های ملی آقای حسین ثوری بنده را به اعضای شورا پیشنهاد داده بودند که همه نفرات حاضر در جلسه با این تصمیم موافقت کردند. 

او در پاسخ به این سوال که با توجه به این موضوع برنامه‌های تیم ملی نوجوانان از چه زمانی شروع خواهد شد؟ گفت: همانطور که می‌دانید کار کردن در رده‌ نوجوانان از رده بزرگسالان سخت‌تر است و نیاز به فعالیت زیادی دارد. با این حال برنامه‌های ما از بهمن ماه شروع خواهد شد و سعی می‌کنیم در همه زمینه‌ها بوکسورهای خوبی را تربیت کنیم. اردوهای ما یا در کرمانشاه و یا در خوزستان برگزار خواهد شد.

سرمربی تیم ملی بوکس نوجوانان در پاسخ به این سوال که چند بوکسور به اردوی تیم‌ملی دعوت شده‌اند؟ گفت: 43 نفر از میان برترین‌های قهرمانی کشور نوجوانان و المپیاد نونهالان انتخاب شده‌اند که با آن‌ها برنامه‌های خود را پیگیری خواهیم کرد. دلیل انتخاب برخی بوکسورها از رده نونهالان این است که تعدادی از این بوکسورهای نوجوانان به دلیل بالا رفتن سن نمی‌توانند در قهرمانی آسیای پیش رو حاضر شوند و دلیل انتخاب برخی از بوکسورهای نونهال این است.

مربی اسبق تیم ملی جوانان در پاسخ به این سوال،‌ پس با این وجود می‌توان گفت انتقادات از سنین اعلام شده برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان درست بود؟ گفت: به نظر من درست نیست چون رده‌های نوجوانان و جوانان پله پله به رده‌های بالاتر می‌روند و ما الان با انتخاب بوکسورهایی از رده  نونهالان برای رده نوجوانان جایگزین داریم! امیدوارم بتوانیم نتایج خوبی را برای بوکس ایران کسب کنیم.

او همچنین در خصوص تورنمنت‌های تدارکاتی نیز اظهار کرد: ما دو تورنمنت برون مرزی را پیش رو داریم و برای حضور در آن‌ها باید برنامه‌های آیبا را بررسی کنیم تا هر کدام که برای ما مناسب بود را انتخاب کرده و اعزام شویم.

مهدی‌پور همچنین در خصوص دستیاران خود نیز گفت: کمک مربیان ما از شهرستان خواهند بود و با این حال آقای رضا قاسمی که دکترای فیزیولوژی دارد و از قهرمانان بوکس آسیا است در کنار تیم ما حضور خواهد داشت. قاسمی یکی از با علم‌ترین مربیان بوکس در آسیا است و از این موضوع خوشحالم که در کنار تیم ما حضور دارد. همچنین باید بگویم که احتمالا از آقای امید رشید نیز در کادرفنی استفاده خواهیم کرد.

او در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا مربی کوبایی تیم ملی جوانان بر برنامه‌های تیم نوجوانان نیز نظاره خواهد داشت؟ اظهار کرد: خیر، طبق تصمیم فدراسیون قرار بر این شد که صفر تا صد کار در دست خودمان باشد.

چندی پیش در خصوص بالا بودن سن بوکسورهای شرکت کننده در قهرمانی کشور نوجوانان خبری را منتشر شده بود که با واکنش‌های منفی و تکذیب مسئولان فدراسیون بوکس همراه بود. حالا با این صحبت‌های سرمربی تیم ملی نوجوانان می‌توان به صحت خبر منتشر شده پی برد.

فدراسیون بوکس با امکاناتی قابل قبول مسابقات قهرمانی کشور نوجوانان را برگزار کرد ولی باید دید دلیل اینکه سن تعیین شده بوکسورها برای شرکت در این رقابت‌ها اشتباه بوده چیست؟ این اتفاق در حالی رخ داده است که فدراسیون جهانی هر سال سنین مشخصی را برای حضور در مسابقات رده‌های سنی مختلف اعلام می‌کند.

منبع: ایسنا