سه باشگاه لیگ برتری مخالف قضاوت فغانی در بازی‌های خانگی خود شده‌اند، بحران بزرگ کمیته داوران درباره بهترین داور ایران

در هیاهوی جنجال‌های داوری در فوتبال ایران که حالا تمام تیم‌های لیگ برتری در حال اعتراض به عملکرد داوران مختلف و البته جانب‌داری آنها از پرسپولیس هستند،‌ یک اتفاق بسیار مهم در هیاهوی مربوط به درگیری‌های وجنجال‌های ایجاد شده گم شده است. در حال حاضر کمتر کسی به این نکته مهم اشاره می‌کند که سه باشگاه لیگ برتری کمیته داوران را تحت فشار گذاشته تا علیرضا فغانی را به عنوان داور بازی‌های خانگی آنها انتخاب نکند!

به گزارش خبرنگارورزشی شبکه لحظه،‌ هواداران  باشگاه پرطرفدارتراکتورسازی تبریز،‌ صنعت نفت آبادان و سپاهان تحت هیچ شرایطی دیگر دوست ندارند که بهترین داور سال‌های اخیر ایران و آسیا و جهان برای آنها قضاوت داشته باشد. اختلاف تبریزی ها با فغانی که از همان بازی معروف هفته آخر لیگ برتر و جنگ قهرمانی با نفت تهران شروع شد و هنوز هم ادامه دارد. ابادانی‌ها معتقدند علیرضا فغانی فصل قبل باعث حذف آنها در بازی مقابل استقلال در جام حذفی شد. سپاهانی‌ها هم که در بازی جنجالی اخیر خود با پرسپولیس به شدید ترین شکل ممکن علیه فغانی موضع گیری کردند.

به این ترتیب دپارتمان داوری برای چینش داوران برای قضاوت هر هفته از مسابقات عملا هیچ وقت نمی تواند علیرضا فغانی را به عنوان داور بازی خانگی این سه تیم انتخاب کند. جالب اینجاست که درباره این بحران بوجودآمده بسیار بزرگ هم چندین جلسه با مدیران رده بالای فدراسیون فوتبال برگزار شده تافکری اساسی به حال این مساله داشته باشند.

یکی از مهم ترین علت‌های عدم انتخاب فغانی برای مسابقات خانگی این سه تیم هم البته تامین امنیت جانی فغانی است. اخیرا گزارشی ازپاره کردن بنرهای تبلیغاتی فغانی با شرکت تکدانه در تبریز به دست مدیران فدراسیون فوتبال رسیده است. با این شرایط خیلی واضح است که اگر فغانی برای یکی از بازی‌های خانگی تراکتور در فصلی که برای هر مسابقه کمتر از 50 هزار هوادار پرشور به ورزشگاه یادگار امام (ره ) تبریز نمی‌رود انتخاب شود،‌ احتمال آسیب رساندن به این داور خیلی زیاد است.

حالا اگر شمار تیم های معترض به عملکرد فغانی بیشتر شود،‌ عملا شرایطی به وجود می‌آید که او دیگر نتواند در فوتبال ایران قضاوت کند. به همین ترتیب مسوولان کمیته داوران به دنبال پیدا کردن راهی برای حل این مشکل بزرگ برای نیم فصل دوم هستند.