سوال روز | تحریم؛ عامل اصلی عقد قرارداد تاج با ویلموتس در بلژیک؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم ملی فوتبال ایران بعد از حدود شش ماه بلاتکلیفی برای انتخاب سرمربی خود سرانجام مربی خود را شناخت. مارک ویلموتس بلژیکی سرانجام پذیرفت که تا پایان جام جهانی 2022 به ایران بیاید.

ویلموتس وارد تهران شد و حتی هفته آخر لیگ برتر را نیز از تلویزیون و در کنار مهدی تاج تماشا کرد. توافقات نهایی نیز انجام شد و همه منتظر بودند که ویلموتس با عقد قراردادی «رسما» سرمربی تیم ملی ایران شود اما او پس از پایان لیگ بدون امضای قرارداد به کشورش بازگشت.

این اتفاق اهالی فوتبال را نگران کرد که شاید سرنوشت «خاویر کلمنته» برای ویلموتس هم تکرار شود؛ مربی ای که به ایران آمد و بدون امضای قرارداد برای همیشه از کشور  رفت هرچند بعدها بهانه این بود که او مربی پروازی است اما با آمدن کی روش مشخص شد که مربی پروازی چندان هم دلیل منطقی برای عبور از کلمنته نبوده است.

امروز خبری از سوی تاج منتشر شد که رئیس فدراسیون فوتبال قرار است طی روزهای آتی به بلژیک سفر کرده و با این مربی در سفارت ایران واقع در بروکسل قرارداد رسمی را امضا کند. انتقادات فراوانی به این نوع قرارداد مطرح شد که چرا با ویلموتس در کشور خودمان قرارداد امضا نکردیم اما جدیدترین شایعه این است باتوجه به تحریم ها و بحران های ارزی احتمالا مسایل مالی در این مساله دخیل بوده که پیش قرارداد ویلموتس در همان ابتدا به صورت نقد به او پرداخت شود.

خبرنگار: سپهر خرمی