سوال روز | قطبی چگونه مچ برانکو را خواباند؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ برنامه‌ی فولاد در طول بازی و بخصوص در نیمه‌ی اول بارها در زمین پیاده شد. قطبی فضای میان شایان مصلح و محمد نادری و البته پست سر جلال حسینی را هدف قرار داده بود. ماموریت لوسیانو پریرا در این بازی، بازگشت به زمین خودی و استفاده از ارسال‌های بلند بود. جلال حسینی که مامور مهار پریرا بود، مجبور می‌شد با او به جلو بیاید، از خط دفاع پرسپولیس جدا شود و این همان خواسته‌ای بود که قطبی دنبالش می‌کرد. با جدایی جلال حسینی از خط دفاع، پریرا این موقعیت را پیدا می کرد تا روی ارسال‌ها اثر بگذارد و رضا میرزایی و مهدی زبیدی را پشت سر سیدجلال، با دروازه‌ی پرسپولیس و محمد نادری مواجه کند. روی همین برنامه نیز فولاد موقعیت‌هایی به‌دست آورد که در نیمه‌ی اول به بار نشست.

برنامه‌ی بعدی افشین قطبی، استفاده از فضای خوبی بود که میان شایان مصلح و محمد نادری وجود داشت. روی همین برنامه نیز فولاد با نفوذ میرزایی و خطایی که محمد نادری روی او انجام داد، به پنالتی و سپس گل دوم رسید. تعویض رافائل مسی با مهدی زبیدی نیز در بهترین زمان ممکن انجام شد.

قطبی وقتی دید پرسپولیس همه‌جانبه روی دروازه فولاد هجوم آورده، یک بال کناری را از زمین خارج کرد و مهاجم کامرونی را به زمین فرستاد تا شاید چند بازیکن پرسپولیس را در زمین خودی نگه دارد.  اینها اهداف قطبی در این بازی بودند، هر چند که تعویض‌های برانکو در نیمه‌ی دوم جواب داد و پرسپولیس توانست حاکم بی‌چون و چرای زمین شود. حضور بودیمیر و تسلط او روی هوا باعث شد تا پرسپولیس موقعیت‌های خطرناکی را روی دروازه فولاد خلق کند اما فقط یک بار، کمال کامیابی‌نیای پیش‌تاخته موفق شد دروازه‌ی فولاد را باز کند. گلی که برای صدرنشین کافی نبود تا فولاد و قطبی با آنالیزی فوق‌العاده، دومین حریف نامدار خود را بعد از تراکتورسازی شکست بدهند و 3 امتیاز ارزشمند کسب کنند.