سوال روز | وزیر ورزش از وضعیت بحرانی استقلال و پرسپولیس بی‌خبر است؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ استقلال و پرسپولیس حالا همزمان یک درد مشترک دارند و آن نامشخص بودن وضعیت سرمربی تیمشان است. هر دو تیم که در این فصل نتایج قابل قبولی کسب کردند، هوادارانشان را امیدوار کردند که فصلی تماشایی را نظاره کنند.

با این وجود اما استراماچونی به دلیل عدم دریافت مطالباتش توانست طبق قوانین فیفا قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ کند و بعد به صورت روزانه با مصاحبه هایی که در کشور خود داشت اعلام کرد به دلیل مشکلات تحریم، برای حسابش مشکل پیش رخ داده و نمی تواند دیگر به ایران بازگردد؛ هرچند امروز و فردا مشکلات با رایزنی وزارت امور خارجه و وزارت ورزش در حال برطرف شدن است، اما در هر صورت استقلال نزدیک یک ماه بدون کادر فنی و مربی کارش را پیش برد.

از سوی دیگر پرسپولیس نیز با همین مشکل رو به رو است و مربی این تیم با خداحافظی در اینستاگرام مشخص نیست که به پرسپولیس بازگردد یا خیر. مسعود سلطانی فر اما به عنوان وزیر ورزش در گفت و گویی عجیب اعلام کرده وضعیت پرسپولیس و استقلال خوب است: «هم اکنون وضعیت این دو باشگاه سر و سامان پیدا کرده است و موضوع تامین منابع مالی و اسپانسرینگ به گونه‌ای حل شده که بدون اتکا به بودجه دولتی که ممنوعیت و محدودیت دارد، با کمک های مردمی و  تبلیغات، هزینه های شان تامین شود.»

اینکه وزیر ورزش نسبت به بحران های مالی دو باشگاه اشراف کامل ندارد از عجایبی است که البته شاید برای تلطیف کردن فضا چنین نقطه نظری بیان شده اما فرار از حقیقت نیز باعث می شود تا این دو تیم برای مدت بیشتری در این شرایط وحشتناک باقی بمانند! دو تیمی که مشکل مالی ندارند اما هر دو مربی خارجی شان به دلایل مشابه و عدم دریافت مطالبات از ایران رفتند!