سوژه روز | احکام سنگین و اعتراض پرسپولیس و استقلال: حق ما خورده شد!

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ ظهر روز گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احکام متخلفین دربی شماره نود را اعلام کرد که باعث تعجب فوتبال دوستان شد.

دربی شماره نود که قرار بود در آرامش برگزار شود به دلیل خشونت و درگیری بین بازیکنان دو تیم با تنش آغاز شد و بعد از پرتاب سنگ توسط تماشاگران استقلال – با تحریک کنعانی زادگان – این مسابقه با چالش عجیبی روی سکوها رو به رو شد؛ به همین دلیل کمیته انضباطی تشکیل جلسه داد تا احکام بازیکنان خاطی را صادر کند.

عارف غلامی و شجاع خلیل زاده هر کدام دو جلسه، سیاوش یزدانی یک جلسه و فرشاد احمدزاده تا اطلاع ثانوی از حضور در زمین فوتبال محروم شدند. گفتنی است هر دو تیم یک مسابقه از حضور تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی محروم هستند!

باشگاه استقلال اما روز گذشته با صدور بیانیه ای به شدت به آرای صادر شده اعتراض کرد: «بازیکن یک تیم جان مردم را به خطر انداخته، اما ما مجازات شده‌ایم و احتمالاً در بازی بعدی باید از جواد زرینچه و استراماچونی در خط دفاعی استفاده کنیم، یا تیم را با یک مدافع به میدان بفرستیم!»

در آن سو باشگاه پرسپولیس نیز از صدور این آرا شگفت زده شده است. بنا به گفته انصاری فرد محرومیت شجاع خلیل زاده مصداق بی انصافی است چرا که هیچ فیلمی مبنی بر هیس نشان دادن توسط خلیل زاده به داور مسابقه وجود ندارد و نمی توان بازیکن را صرفا با استناد به یک عکس محروم کرد. بعلاوه، محرومیت تماشاگران پرسپولیس از حضور در یک بازی خانگی نیز محل اعتراض دوم پرسپولیسی ها است چرا که این تیم در دربی تیم میهمان بوده نه میزبان!