سوژه روز | استعفا یا برکناری سرمربی تیم ملی ایران؛ از شایعه تا واقعیت

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ تیم ملی ایران عصر پنج شنبه در دیداری حساس مقابل عراق با حساب دو بر یک شکست خورد و حالا با کسب شش امتیاز در رده سوم گروه خود قرار دارد.

با این وضعیت تیم ملی ایران باید هر چهار مسابقه باقی مانده خود را ببرد و تیم ملی عراق هم به جز شکست در آزادی، یک مسابقه دیگر را هم نباید ببرد. در واقع عراق باید از چهار دیدار باقیمانده خود فقط 2 دیدار را ببرد تا ایران به دور بعد صعود کنند. مساله اصلی اینجاست که مارک ویلموتس تا سه روز قبل از برگزاری دیدار با عراق به دلیل عدم دریافت مطالبات خود وارد ایران نشده بود و ثابت شد که مربی بلژیکی آنطور که ابراهیم شکوری می گفت هم انعطاف مالی ندارد و کارد به استخوانش رسیده که چنین واکنشی داشته است.

حالا بسیاری از رسانه ها او را مقصر اصلی این شکست می دادند اما واقعیت این است که فدراسیون فوتبال ایران به دلیل سومدیریت جدی در زمینه فراهم کردن منابع مالی نمی تواند طبق قرارداد به تعهد خود پایبند باشد و حالا صحبت ها از داخل فدراسیون بحث برکناری ویلموتس را مطرح کرده اما مساله اصلی این است که در صورت برکناری این مربی، باید غرامت سنگین علاوه بر معوقات مالی به او پرداخت شود که این مورد قطعا در دسترس فدراسیون نیست.

ویلموتس هم نشان داده که چندان علاقه ای به ماندن ندارد و با بدعهدی هایی که از سوی کارفرما دیده، تمایلی به ماندن یا کسب موفقیت در این شرایط را ندارد.