سوژه روز | استقلالی‌های سابق، فرضیه ناکامی بازیکنان ایرانی در سوپرلیگ ترکیه را نقض کردند!

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، اللهیار صیادمنش بازیکن تیم فوتبال استقلال، پیش از شروع فصل با قراردادی پنج ساله به فنرباغچه ترکیه رفت.

بعد از عقد قرارداد این بازیکن با یکی از تیم های سوپرلیگ ترکیه، انتقادات فراوانی مطرح شد به این دلیل که اصولا بازیکنان ایرانی نمی توانند درخشش قابل قبولی در تیم های ترکیه ای داشته باشند و باتوجه به شرایط خاص این باشگاه ها بعد از یکی دو فصل، بازیکنان ایرانی به نوعی دیپورت می شوند و به ایران برمی گردنند.

نمونه بارز این گمانه زنی، حضور ناموفق رضا شاهرودی و خداداد عزیزی در لیگ ترکیه است که طبق گفته خودشان از این کشور فرار کردند تا فوتبال و زندگی شان نابود نشود. رضا شاهرودی که مبلغ قابل توجهی را به صورت دستی پرداخت کرد تا بازیکن آزاد شود و خداداد عزیزی هم به نوعی با فسخ قرارداد یکطرفه با باشگاه خود به ایران برگشت.

فوتبال پیام صادقیان و وحید امیری دو فوتبالیست نسل اخیر نیز در این کشور بازخورد مثبتی نداشت و به نوعی می توان مجید حسینی و اللهیار صیادمنش را تنها فوتبالیست های ایرانی دانست که در لیگ ترکیه خوش درخشیدند. مجید حسینی که سال قبل از باشگاه استقلال به ترابوزون اسپور ترانسفر شده بود به دلیل عملکرد قابل قبول توانست رضایت مدیران این تیم را جلب کند و قراردادش را به مدت یک فصل دیگر تمدید کند.

صیادمنش نیز با 18 سال سن سرانجام توانست قراردادش را به صورت رسمی با یکی از پرافتخارترین تیم های این کشور ثبت کند و در دومین دیدار تدارکاتی این تیم موفق به گلزنی شد تا موجی از امید برای سرمربی فنر ایجاد کند.

در صورت موفقیت احتمالی صیادمنش می توان گفت دو بازیکن سابق استقلال نماینده خوبی برای ایران در سوپرلیگ ترکیه خواهند بود.

خبرنگار: سپهر خرمی