سوژه روز | جام جعلی خلیج عربی از بین رفت / رویارویی تیم ملی ایران و ترکیه در قطر

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ «جام خلیج فارس» تورنمنتی است که بین هشت کشور عرب زبان منطقه هر دو سال برگزار می شود و تیم های عربستان، قطر، عربستان و عراق چهار تیمی هستند که پای ثابت این جام معتبر در بین کشورهای عربی هستند.

از سال 1970 این تورنمنت به صورت منظم در کشورهای مختلف عربی برگزار شده است اما در سال های اخیر باتوجه به مشکلات و تنش های سیاسی که قطر و عربستان و امارات به طور متناوب با یکدیگر داشته اند، برگزاری این مسابقات نیز با تنش های زیادی همراه شده است.

در زمستان امسال قرار است جام خلیج فارس به میزبانی قطر در دوحه برگزار شود و فدراسیون فوتبال قطر از فدراسیون های ترکیه و ایران دعوت کرده تا به عنوان دو تیم میهمان در این تورنمنت حضور پیدا کنند که با موافقت ضمنی هر دو تیم ایران و ترکیه مواجه شده است.

حضور ایران در تورنمنتی که عربستان بارها تلاش کرد نام آن را از خلیج فارس به خلیج عربی تغییر دهد در واقع پاسخ دندان شکنی به تحریف تاریخ توسط عربستان و امارات خواهد بود و همچنین قدرت کشور قطر را برای به کرسی نشاندن حرف خود ثابت می کند که در راستای برگزاری جام جهانی می خواهد میزبانی بهتری داشته باشد.

خبرنگار: سپهر خرمی