شانس زیادملی‌پوشان تنیس روی میز برای حضور در توکیو با پیشنهاد بدیعی

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، با توجه به تغییر قوانین فدراسیون جهانی تنیس روی میز برای کسب سهمیه المپیک 2020، شانس ملی پوشان کشورمان کم شده بود، اما احتمال تغییر این وضعیت وجود دارد و با پیشنهاد افشین بدیعی عضو ایرانی هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا و عضو هیات ژوری المپیک 2020، این شانس زیاد شده است.

افشین بدیعی، در این باره گفت: طبق قوانین جدید علاوه بر سهمیه‌های رنکنیگ، 6 سهمیه به قاره آسیا رسیده و حالا 4 پیشنهاد برای برای آن وجود دارد.

وی ادامه داد:

سه پیشنهاد به این شکل بود که یا همه کشورها برای 56 سهمیه با هم کار کنند یا به هر منطقه آسیایی که بیش از 10 کشور دارد یک سهمیه تعلق بگیرد.

عضو هیات رئیسه آسیا عنوان کرد:

در میان این پیشنهادها من هم یک پیشنهاد اضافه کردم و این بود که هر منطقه یک سهمیه داشته باشد و سهمیه ششم به بازیکنی که در تمام مناطق بهترین رنکینگ جهانی را داشته باشد، برسد.

وی ادامه داد:

خوشبختانه این پیشنهاد من که به سود کشورمان هم است، مورد استقبال اعضای هیات رئیسه قرار گرفته و احتمالا رای بیاورد. در این صورت ما می‌توانیم دو سهمیه در بخش مردان و زنان در آسیای میانه بگیریم و یک سهمیه ششم هم در صورت بالا بودن رنکینگ بازیکنان بگیریم.

بدیعی در مورد انتخابش به عنوان عضو 6 نفره هیات ژوری المپیک گفت:

معمولا در همه قاره‌ها روسای کنفدراسیون‌ها انتخاب شدند و تنها در اروپا بود که دبیرکل انتخاب شد، اما در آسیا قضیه فرق می‌کرد و از میان اعضای هیات رئیسه رای گیری شد که من انتخاب شدم.

عضو هیات رئیسه کنفدراسیون تنیس روی میز آسیا عنوان کرد:

هیات ژوری بالاترین مرجع تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری مسابقات المپیک است و هر مشکل و مسئله‌ای وجود داشته باشد این هیات رسیدگی می‌کند.

منبع: فارس