شعبانی: روی تیم نوجوانان کار کنیم آینده ریکرو تغییر می‌کند/ اردوها را مقطعی ادامه می‌دهیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه؛زهرا شعبانی مربی تیم نوجوانان و جوانان، درباره نتایجی که ملی‌پوشان نوجوان و جوان ایران در رقابت‌های جهانی اسپانیا داشتند، گفت: یکی از سیاست‌های فدراسیون تیراندازی با کمان این است که روی تیم‌های پایه کار کند.

چند سال پیش این برنامه شروه شده و حالا به سطحی رسیده که ما ورزشکاران زیادی در رده ملی در سنین نوجوانی و جوانی داریم. مسابقات جهانی اسپانیا سطح بسیار بالایی داشت که در ریکرو دختران علیپور نهم و در کامپوند پسران حیدرزاده هشتم شدند.

وی درباره اینکه در صورت توجه به این رده سنی می‌توان امیدوار بود در المپیک 2024 و یا 2028 از این کمانداران استفاده کرد، اظهار داشت:

بله ما می‌توانیم به تیم ملی بزرگسالان ورزشکاران زیادی تزریق کنیم هرچند تعدادی از ورزشکاران ما مثل رضا شبانی و نیلوفر علیپور در رده سنی بزرگسالان تمرین می‌کنند. امیر یزدانی هم با وجود اینکه نوجوان است دو دوره به اردوی بزرگسالان دعوت شد.

مربی تیم نوجوانان و جوانان در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه فکر می‌کنید با تمرکز روی تیم‌های پایه بتوان تیم ریکرو خوبی تشکیل داد، خاطرنشان کرد:

با این روندی که فدراسیون دارد و با نگاه ویژه رئیس فدراسیون، اگر کار شود آینده ریکرو با این ورزشکاران تغییر می‌کند. با وجود اینکه مسابقات قهرمانی جهان هر 2 سال و المپیک هر 4 سال است باز هم ما اردوها را در این رده سنی ادامه می‌دهیم.

شعبانی ادامه داد:

ما فعلا مسابقه‌ای نداریم و اردوها تعطیل است اما بعد از استراحتی کوتاه به صورت مقطعی اردوهای ملی را برگزار خواهیم کرد. برنامه استعدادیابی را هم در دستور کار داریم که امسال در این برنامه 377 ورزشکار حضور داشتند که نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی را شاهد بودیم. ما 60 ورزشکار مستعد را شناسایی کرده‌ایم تا از بین آنها بهترین‌ها معرفی شوند.

منبع:فارس