شکست یک انتقال بزرگ؛ تبریزی راه بازگشت ندارد


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، مرتضی تبریزی ابتدای فصل در ذوب آهن اصفهان توپ می زد اما با درخواست شفر یکی از بزرگترین انتقال های تاریخ فوتبال ایران در هفته چهارم لیگ رخ داد. یکی از گلزنان برتر ذوب آهن اصفهان بعد از سال ها حضور در این تیم به استقلال پیوست و اتفاقا در اولین مسابقه خود مقابل تراکتورسازی گلزنی کرد تا نوید حضور یک مهاجم گلزن بعد از کاوه رضایی به هواداران داده شود. تبریزی اما نتوانست دیگر در این تیم گلزنی کند و حالا به نیمکت تیمش تبعید شده و راه چاره ای هم ندارد!

مرتضی تبریزی یکی از مهاجمانی بود که ابتدای فصل به استقلال ملحق شد تا جای خالی جدا شده ای همچون تیام را پر کند و خط آتش آبی‌ها را قدری متحول کند. تبریزی درشرایطی به استقلال پیوست که با باشگاه ذوب آهن قرارداد داشت و به همین جهت، مسئولان باشگاه ذوب آهن شرط جدایی این بازیکن و پیوستن به استقلال را پرداخت یک میلیارد و 900میلیون تومان اعلام کردند. شرط سنگینی که ذوبی‌ها آن زمان پیش روی باشگاه استقلال گذاشتند، با انتقاد های زیادی مواجه شد و خیلی ها خواستارعقب نشینی استقلال ار پذیرش چنین شرطی شدند، با این حال مسئولان باشگاه استقلال که خود را بابت نداشتن مهاجم تحت فشار می‌دیدند سرانجام راضی به پذیرش شروط باشگاه ذوب آهن شدند و چند فقره چک را دراختیار این باشگاه قراردادند تا تبریزی به تیم شان ملحق شود. این چک ها اما هنوز نقد نشده و 900میلیون آن باقی مانده است و باشگاه ذوب آهن همچنان پیگیردریافت طلب خود از باشگاه استقلال است. درواقع باشگاه استقلال تا امروزموفق شده یک میلیاردتومان از حق رضایتنامه تبریزی را پرداخت کند وباقی مبالغ باقی مانده است. باشگاه ذوب آهن درروزهای اخیر با باشگاه استقلال مکاتباتی درراستای دریافت باقی مانده حق رضایتنامه تبریزی داشته اما موفق به دریافت آن نشده است.

اصرارذوبی ها درحالی باشگاه استقلال را که با مشکلات مالی مواجه است، تحت فشارقرارداده که تبریزی نیز عملکرد درخشانی دراین تیم نداشته است و با نمایش ضعیف خود انتقادهای بسیاری از کارشناسان حوزه باشگاه استقلال را برانگیخته است. درعین حال زمزمه های جدایی این بازیکن از جمع آبی‌پوشان شنیده می‌شود اما قوانین هم به تبریزی اجازه نمی‌دهد که دریک فصل برای 3 تیم بازی کند و درنتیجه مهاجم سابق باشگاه ذوب آهن که اکنون دوران ناموفقی را سپری می‌کند باید دراستقلال به کارادامه دهد وباشگاه استقلال هم مکلف است تمام بدهی های حق رضایتنامه این بازیکن را پرداخت کند. شاید اگر تبریزی نمایش مطلوبی دراستقلال داشت، پرداخت چنین حق رضایتنامه سنگینی قابل توجیه می‌نمود اما مهاجم سابق باشگاه ذوب آهن به جز بازی با تراکتورسازی که درآن موفق به گلزنی شد درسایربازی های استقلال نمایش ایده الی نداشت و نتوانست درخشش سال های گذشته اش را تکرارکند. وضعیت کنونی این سوال را به وجود آورده که آیا به واقع تبریزی ارزش این همه هزینه را داشت؟ مهاجم سابق باشگاه ذوب آهن علاوه براین مبلغ که به عنوان حق رضاینامه اش به باشگاه ذوب آهن باید پرداخت شود که نیم بیشتری از آن شده، دستمزد هم ازاستقلال می گیرد که مجموع دریافتی اش ازباشگاه استقلال به رقمی حدود 4میلیاردتومان می‌رسد. چنین دستمزدی برای یک بازیکن درتاریخ باشگاه استقلال بی سابقه بود وتبریزی را باید جزو گران ترین بازیکنان داخلی دانست که تا کنون به باشگاه استقلال ملحق شده اند.