صعود ۶ قله 8 هزار متری در مدت یک سال بدون کپسول اکسیژن

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، «سرگی مینگوته» کوهنوردکاتالونیایی قرار است به زودی سومین فاز از پروژه صعود ۶ قله 8 هزار متری در مدت یک سال و بدون استفاده از کپسول اکسیژن را آغاز کند. او ابتدا «لوتسه»، سپس «اورست» و نهایتاً «کانچن‌جونگا» را صعود خواهد کرد.

مینگوته در فاز اول پروژه و تابستان ۲۰۱۸ به قله‌های «برودپیک» و «کی‌دو» را فتح کرد و در فاز دوم یعنی پاییز همان سال توانست «ماناسلو» را فتح کند و حالا قرار است به زودی «لوتسه»، «اورست» و «کانچن‌جونگا» را پشت سر بگذارد.

این کوه‌نوردِ ۴۸ ساله مشهور کاتالونیایی در تابستان و پاییز گذشته، در مدت ٧٠روز، ٣قله «برودپیک»، «کی دو» و «ماناسلو» را بدون کپسول اکسیژن صعود کرد و سپس قصد صعود «دائولاگیری» را داشت اما به دلیل وزش باد شدید مجبور به پایان برنامه خود شد.
در ماه‌های گذشته مجدداً تمرینات سخت و حرفه‌ای خود را آغاز کرد تا در روزهای آتی سومین فاز پروژه صعود ۶ قله ٨ هزار متری در مدت یک سال و بدون استفاده از کپسول اکسیژن را آغاز کند.
او مراحل هم‌هوایی را در کوه‌های «آند» انجام داده است.

اگر وی موفق به این صعودها شود، علاوه بر صعود ۶ قله هشت هزار متری در مدت یک سال‌ و بدون کپسول اکسیژن رکورد جدید دیگری را نیز در” گینس” ثبت خواهد کرد؛ صعود سه قله مرتفع دنیا «اورست»، «کی دو» و «کانچن جونگا» در کمتر از یک سال و آن هم بدون استفاده از کپسول اکسیژن.

منبع: فارس