صفیری: از طریق سایت فدراسیون در جریان انتخابم قرار گرفتم

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، اسماعیل صفیری در خصوص انتخابش به عنوان یکی از اعضای جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال اظهار داشت: من از طریق سایت فدراسیون فوتبال متوجه انتخابم در این کمیته شدم. البته من پیش از این در 3 دوره عضو کمیته داوران بودم و حالا با صلاحدید آقای ممبینی به عنوان عضو جدید کمیته داوران انتخاب و معرفی شدم. آقای ممبینی نام من و سایر همکاران را به هیأت رئیسه فدراسیون پیشنهاد داد و آنها هم این مسئله را پذیرفتند.

وی در پاسخ به این سؤال که او مدعی است از طریق سایت فدراسیون فوتبال متوجه انتخابش شده و این یعنی اینکه در جریان انتخابش نبوده است، عنوان کرد: اینطور نیست و من در جریان بودم چرا که آقای ممبینی این مسئله را به من گفته بود اما منظورم این است که به صورت کتبی هیچ ابلاغیه‌ای به دستم نرسیده و قرار است در اولین جلسه کمیته داوران این ابلاغیه داده شود. 

پیشکسوت داوری کشورمان درباره اینکه ارزیابی‌اش از وضعیت این روزهای داوری در ایران چیست، گفت: به هر حال با توجه به تغییر مدیریت داوری به دنبال این خواهیم بود تا اتفاق خوبی رخ دهد. آقای ممبینی هم به دنبال این است تا تفکرات و برنامه‌هایش را اجرایی کند. او تا به حال تنها کار کرده اما حالا با تشکیل کمیته داوران مطمئنا با انجام یک برنامه‌ریزی مدون شک نکنید که روند داوری بهتر خواهد شد.ما به دنبال سر و سامان دادن به وضعیت داوری هستیم و مطمئنا 6-7 فکر بهتر از یک فکر کار می‌کند. 

عضو جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه چه برنامه‌هایی برای ایجاد امنیت روانی و جانی برای داوران در لیگ‌های مختلف در نظر دارند، خاطرنشان کرد: مطمئنا وقتی عملکرد داوران بهتر باشد و کیفیت بالاتری در داوری از خود نشان دهند با شرایط بهتری می‌توانند داوری کنند. باید به جایی برسیم که داوران کمترین اشتباهات را داشته باشند چرا که این مسئله باعث می‌شود شاهد اعتراضات کمتری باشیم. اولویت ما این است که بتوانیم به وضعیت داوران،‌ بهبود ببخشیم و به دنبال آموزش و چیدمان اصلح برای هر بازی خواهیم بود. بدون شک اگر برای هر بازی با توجه به حساسیت آن داور انتخاب شود، مطمئنا این مسئله باعث کم شدن اعتراضات خواهد بود.

صفیری در باره اینکه چه برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت معیشتی داوران در برنامه‌های آنها قرار دارد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت دستمزد داوری در کشورمان مطمئن باشید یکی از اولویت‌های ما همین مسئله است. پیشنهاداتی در این خصوص وجود دارد و باید در جلسات به جمع‌بندی برسیم و بعد در این باره اظهار نظر خواهیم کرد.

وی در خصوص اینکه با انتخاب کمیته داوران آیا برنامه‌ای برای استفاده از کمک داور ویدئویی وجود دارد یا نه، اظهار داشت: این مسئله پیش از این آغاز شده اما برخی مشکلات زیرساختی در ورزشگاه‌ها و مشکلات مالی که بر سر راه بود باعث شد تا این موضوع فعلا اجرایی نشود.باید در این خصوص مطالعات دقیق انجام شود و ماموریتی که به هر کمیته‌ای محول می‌شود به درستی انجام گیرد تا شاهد اتفاقات خوبی دراین خصوص باشیم.

عضو جدید کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اولین جلسه این کمیته چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: هنوز زمان اولین جلسه مشخص نیست چرا که هفته آینده سمینار داوری AFC برگزار خواهد شد و آقای ممبینی در این اجلاس‌ حاضر می‌شود. بعد از بازگشت به ایران مطمئنا اولین جلسه برگزار خواهد شد و اولویت‌ها را مصوب خواهیم کرد.

منبع: فارس