صمیمیت اجباری خسروی‌وفا و وزارت علیه «صمیمی»


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، سه ماه از برگزاری اولین مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک بعد از انتزاع از کمیته المپیک می‌گذرد اما هنوز مهمترین مصوبه این مجمع مبنی بر انتخاب دبیر کل با پیشنهاد رئیس و تأیید اعضای هیأت رئیسه و اجرایی به نتیجه نرسیده است. البته اگر برخی حُکم های عجیب و یکباره صادر نمی‌شد، این انتخاب هم به سرانجام رسیده بود اما نقره داغ کردن خسروی وفا توسط وزیر ورزش باعث شده این پرونده همچنان باز باشد و به ظاهر در دست بررسی.

بعد از اینکه رئیس کمیته ملی پارالمپیک با وجود توافقات صورت گرفته و در آستانه صدور حکم دبیر کلی برای اولین گزینه جدی و توافقی خود رودست خورد و او را از دست داد، بدون هیچ اعتراضی رایزنی برای دومین گزینه مورد نظر خود را آغاز کرد. ظاهراً او این بار روی گزینه‌ای دست گذاشته که از قضا گزینه مورد نظر وزارت هم به حساب می‌آید.

ایرج رحمانی مدیرکل استان‌های وزارت ورزش فردی است که از او به عنوان گزینه جدید دبیر کلی در کمیته ملی پارالمپیک نام برده می‌شود؛ وی رقیب اصلی حمیدعلی صمیمی رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولان در انتخابات این فدراسیون بود که بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.

در آن مجمع صمیمی که بیشتر از دیگر کاندیداها به مجموعه پارالمپیک نزدیک بود و گزینه مورد حمایت محمود خسروی وفا به حساب می‌آمد، صاحب ۲۴ رأی شد. ایرج رحمانی اما تنها ۱۸ رأی به خود اختصاص داد در حالیکه وی گزینه وزارت ورزش بود اما نتوانست آرای لازم را برای ریاست پارالمپیک کسب کند.

حالا بعد از یک سال، انتصابی شدن دبیرکل در کمیته ملی پارالمپیک فرصتی را مهیا کرده تا وزارت ورزش و شخصِ وزیر گزینه مورد نظر خود را به این کمیته وارد کند. شاید اصلاً به همین دلیل بود که وزیر ورزش نصرالله پریچهره را با وجود نهایی شدن توافقاتش برای دبیرکل شدن در کمیته ملی المپیک، در وزارت خود ماندنی کرد تا حداقل این بار بتواند گزینه مورد نظر خود را وارد مجموعه پارالمپک کند همان طور که نایب رئیس فدراسیون جانبازان و معلولان از طرف وزارت ورزش به این فدراسیون آمد.

این بار اما گزینه مورد حمایت وزارت ورزش، گزینه مورد نظر رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم به حساب می‌آید! ظاهراً این روزها و برخلاف گذشته میان وی و صمیمی که بعد از ۳۲ سال جای او را در رأس فدراسیون جانبازان گرفته، توافق کاری و روابط حسنه‌ای وجود ندارد. این رابطه شکرآب باعث شده خسروی وفا برای دبیر کل خود این بار دست روی رحمانی بگذارد تا او را به عنوان رقیب صمیمی وارد گود کند.

بدین ترتیب پروسه انتخاب دبیر کل برای کمیته پارالمپیک موقعیتی شبیهِ «آب گِل آلود» ایجاد کرده تا این کمیته و وزارت ورزش دستیابی به اهداف جداگانه‎ای را در راستای اهداف و منافع خود پیگیری کنند که از قضا و احتمالاً به یک گزینه ختم می‌شود.

قرار است همین روزها و نهایت تا ۲۴ اسفندماه تکلیف دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک مشخص شود تا این کمیته سال آینده را با قدرت در کادر اجرایی آغاز کند.

منبع: مهر