طاهرزاده: چادرملو تحت‌تاثیر نام بزرگ پرسپولیس قرار می‌گیرد

پیشکسوت پرسپولیس گفت: تیم چادرملو برای اولین بار برابر تیم پرسپولیس بازی می‌کند و تحت‌تاثیر نام سرخپوشان قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه ورزش سایت لحظه, بهنام طاهرزاده پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگویی  درباره وضعیت سرخپوشان اظهار کرد: تیم پرسپولیس شرایط خوبی دارد و روند رو به رشد خود را داشته است. این تیم در لیگ برتر نتایج خوبی گرفته و استارتش هم در لیگ نخبگان آسیا بد نبوده است. البته یکسری اشتباهات فردی به وجود آمد که از پشت محوطه جریمه کاپیتان  پاختاکور گل تساوی را به ثمر رساند. به نظرم آن نقطه از زمین را باید سروش رفیعی پوشش می‌داد.

او افزود: موقعی که ما توپ را از دست می‌دهیم باید جمع بازی کنیم و سروش رفیعی که در پست هافبک و جلوی مدافعان بازی می‌کند باید جلوی آن ضربه کاپیتان پاختاکور قرار می‌گرفت. اگر پرسپولیسی‌ها این اشتباهات فردی را نداشته باشند در نهایت می‌توانند مثل لیگ ایران که خوب بازی می‌کنند و نتیجه می‌گیرند در لیگ نخبگان آسیا هم نتیجه لازم را بگیرند. از دست دادن امتیازات ممکن است به سرخپوشان ضربه بزند.

طاهرزاده گفت: به نظرم سرمربی پرسپولیس عملکرد خوبی داشته و بازیکنان با انگیزه بالایی دارند بازی می‌کنند. این تیم  روند رو به رشدی دارد و باید این تیم حمایت شود. اگر بازیکنان فقط یک مقدار در بحث‌های تاکنیکی و کار تیمی دقت کنند و زمانی که توپ ندارند سرجای خود باشند و جاگیری مناسبی داشته باشند هیچ تیمی نمی‌تواند به پرسپولیس ضربه بزند. دیدید که در بازی با پاختاکور یک شوت استثنایی بوده است که متاسفانه هیچ کس بازیکن حریف را تحت فشار قرار نداد و نتیجه تساوی به دست آمد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی با تیم چادرملو در هفته هفتم لیگ برتر فوتبال را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: به نظرم بازی سختی برای پرسپولیس نیست. من به تیم چادر ملو احترام می‌گذارم، اما این تیم همین که برای اولین بار برابر تیم پرسپولیس بازی می‌کند تحت تاثیر نام سرخپوشان  قرار می‌گیرد. خیلی از تیم‌ها در لیگ برتر رزومه دارند و سالیان سال است بازی می‌کنند و این  بازیکنان با این شرایط مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند چه در زمین خودشان و چه در ورزشگاه آزادی بر روی روحیه شان تاثیر دارد و ۵۰ درصد کارایی خود را از دست می‌دهند.

طاهرزاده تصریح کرد: تیم چادرملو اولین سال است که به لیگ برتر آمده است و بازیکنان خوب و مستعدی دارد، اما بازیکنان خودشان متوجه می‌شوند که وقتی مقابل پرسپولیس بازی می‌کنند مطمئن باشید تا به شرایط عادی خود برگردند یک مقدار زمان لازم دارند تا خودشان را پیدا کنند. به هر حال بازیکنان و تیم  بزرگ پرسپولیس روی هر تیمی تاثیرگذار هستند. به نظرم سرخپوشان کار سختی مقابل چادر ملو ندارند. البته تیم اردکانی دونده است، اما مطمئن باشید تحت تاثیر نام پرسپولیس قرار می‌گیرد و بازیکنان این تیم نمی‌توانند عملکرد خوب خودشان را داشته باشند و پرسپولیس می‌تواند به راحتی ۳ امتیاز این بازی را بگیرد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره فرصت سوزی‌ها را چطور ارزیابی می‌کند و وحید امیری موقعیت تک به تک برابر تیم پاختاکور را به راحتی از دست داد، بیان کرد: واقعا امیری برای پرسپولیس زحمت کشیده است و یکی، ۲ موقعیت که امیری از دست می‌دهد دلیل نمی‌شود که بخواهیم از این بازیکن انتقاد کنیم و او برای سرخپوشان عالی بازی کرده و اگر بخواهد ۱۰ موقعیت دیگر هم از دست بدهد مورد انتقاد هواداران و کارشناسان قرار نمی‌گیرد. بازیکنی هست که با تمام وجود خود،  قدرت خودش و آنچه در توانش دارد برای پرسپولیس می‌گذارد. ما داریم موقعیت‌های گلزنی  را از دست می‌دهیم.

طاهرزاده خاطر نشان کرد: به نظرم مدیریت باشگاه و سرمربی تیم   در نیم فصل دوم یک فوروارد گلزن و ششدانگ جذب کنند. ما بعد از مهدی طارمی یک مهاجم گلزن ششدانگ نداشتیم و تمام فوروارد‌هایی که آمدند یک مقطعی خوب بودند، اما فراز و نشیب زیادی  داشتند و در نهایت از پرسپولیس رفته اند.  متاسفانه بعد از رفتن طارمی، بازیکنی  که باید در خط حمله داشته باشیم، نداریم. امیدوارم این معضل هم حل شود و پرسپولیس هم بتواند از موقعیت‌های خود  استفاده کند. اگر ما یک مهاجم گلزن جذب کنیم مطمئن باشید همه تیم‌ها را با ۲، ۳ گل می‌توانیم شکست بدهیم. پرسپولیس می‌تواند هواداران خود را به یاد دهه ۷۰ بیاندازد که تیم قدرتمندی بود و  در آن دهه، بازیکنان ۲، ۳ گل به حریفان خود می‌زدند و در نیمه دوم فقط هواداران شادی می‌کردند.

او درباره اینکه بازی پرسپولیس و چادر ملو اردکان در ورزشگاه تختی برگزار می‌شود، گفت: به نظرم باید قضیه ورزشگاه و میزبان و میهمان را رها کنیم، چون موضوع مسخره‌ای شده است. چیزی به عنوان میزبان و میهمان وجود ندارد و امسال  بازی تیم‌ها را دورهمی یک جا می‌گذارند و با گل وپوچ گذاشتن میزبان و میهمان را مشخص می‌کنند. به نظرم بیشترین ضربه به تیم‌های تهرانی به خصوص سرخابی‌ها  وارد می‌شود به خاطر اینکه اگر استقلال و پرسپولیس  با هواداران خود در ورزشگاه آزادی بازی کنند برای هر حریفی می‌توانند دردسرساز شوند. به هر حال امسال  این اتفاق به نفع تیم‌های شهرستانی شد و نداشتن استادیوم و زمین مناسب دودش به چشم سرخابی‌ها می‌رود.

پیشکسوت پرسپولیس گفت: مطمئن باشید اگر بازی‌های تیم استقلال  در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد نتیجه اش فرق می‌کرد با نتایجی که اکنون گرفته و منجر به اخراج نکونام شده است و سهراب بختیاری زاده جایگزینش شد. در نهایت استقلال از نداشتن استادیوم ضربه اش را خورد، اما پرسپولیس به خاطر اینکه چند سالی است که مدیریت، سرپرست و مربیان خوبی داشته و توانستند حواشی را جمع کنند ضربه کمتری به این تیم وارد شد. امسال سال خوشبختی تیم‌های شهرستانی است که نداشتن استادیوم  سرخپوشان باعث شد که امتیازی برای این تیم‌ها شد که بتوانند نهایت استفاده را کنند. با این حال پرسپولیس آن قدر بزرگ است که اگر به شهر‌های دیگر برود تیم‌ها از اسم و نام پرسپولیس هراس دارند و همین باعث می‌شود که  حریفان برابر پرسپولیس نتیجه نگیرند.

طاهرزاده درباره اینکه نبود امید عالیشاه در بازی‌های اخیر را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: عالیشاه مهره موثر و کارآمدی  برای پرسپولیس محسوب می‌شود و بازیکن متعصب و دونده‌ای مثل امیری هست که تمام و کمال در خدمت تیم است. نداشتن عالیشاه ضربه بزرگی محسوب می‌شود و بودنش برای بازیکنان روحیه بخش است و فوتبال حرفه‌ای و بازی کردن در این سطح مشکلات خاص خود را دارد و مصدومیت وجود دارد و وقتی بازیکنان سنشان بیشتر می‌شود این مسائل بیشتر دیده می‌شود. به هر حال سرمربی و  مدیریت باشگاه این روز‌ها را باید پیش بینی کنند و وقتی عالیشاه و امیری را ندارند باید جایگزین داشته باشند. مطمئن باشید آنها نزدیک‌تر به تیم هستند  و این مسائل را در نظر گرفتند و جایگزین‌هایی برای چنین مواقعی دارند. مطمئن باشید با مدیریت افشین پیروانی و سرمربیگری گاریدو به صورتی تیم را ارنج و برنامه ریزی می‌کنند که پرسپولیس لطمه‌ای نبیند. به هر حال بودن عالیشاه خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند.