عدم حرف شنوی بازيكنان استقلال، شكست شفر را رقم زد؟

سپهر خرمي – خبرنگار ورزشي شبكه لحظه | استقلال تهران بهترين فرصت براي صدرنشيني در ليگ برتر را با شكست مقابل پرسپوليس از دست داد اما باتوجه به فاصله كم تيم ها در بالاي جدول همچنان شاگردان شفر يكي از شانس هاي مهم قهرماني در ليگ برتر محسوب مي شوند.

شفر پيش از اين مسابقه دو بازيكن اثرگذار و مهم خود يعني ووريا غفوري و دانشگر را از دست داد تا در دفاع راست و مياني با مشكل جدي رو به رو شود هرچند حضور پژمان منتظري و آرمين سهرابيان چندان براي استقلالي ها بد نبود. اما با غيبت ووريا عملا نفوذ از سمت راست اين تيم از بين رفت و كار براي ترابي مقابل منتظري نه چندان سرعتي آسان تر شد. شفر اما فلسفه تهاجمي خود در نيم فصل دوم را تغيير نداد و با همان آرايش چهار سه سه تيمش را وارد زمين كرد؛ آنطور كه ايسما، فرشيد اسماعيلي و منشا به عنوان سه بازيكن تهاجمي اين تيم در خط حمله حضور داشتند و پاتوسي در كنار ايسما و البته بال چپ وظيفه بازيسازي را برعهده داشت.علي كريمي هافبك خلاق و خوش فكر تيم شفر نيز در اين ديدار اتصال خط دفاع و حمله بود اما با دوندگي و پرس سروش رفيعي نتوانست كاري از پيش ببرد.

شفر در اين مسابقه تلاش كرد تا تمركز خط حمله تيمش را از سمت راست خط دفاعي پرسپوليس و چپ خط حمله خود جايي كه ايسما و پاتوسي حضور داشتند پي ريزي كند اما با نزديك تر شدن خليل زاده به مهدي شيري، عملا اين حربه خنثي شد و پاتوسي نتوانست همانند ديدارهاي قبلي اثرگذار باشد.

اما مهم ترين اتفاق مسابقه به اعلام ضربه پنالتي اشكان خورشيدي براي استقلال برمي گردد كه فارغ از اعتراض دامنه دار پرسپوليسي ها به داور، صحنه تغيير پنالتي زن استقلال در اين ميان گم شد. آنچه كه شفر در نشست خبري بعد از مسابقه عنوان كرد مغاير است با چيزي كه دوربين هاي تلويزيوني آن را ثبت كرده و اصلا رحمتي با پاتوسي درخصوص پنالتي صحبت نمي كند بلكه چند ثانيه با منشا حرف ميزند!

عدم مديريت شفر بر بازيكنان استقلال و عدم حرف شنوي بازيكنان بر رعايت دستورات شفر باعث شد تا اسماعيلي به صورت خودسر( طبق گفته شفر) پنالتي را بزند و سرنوشت بازي تغيير كند.

در ظاهر تعويض هاي شفر براي تغييرات تهاجمي تيم، مثبت بنظر مي رسيد جايي كه داريوش شجاعيان خوش تكنيك مي توانست ايستا بودن علي كريمي را جبران كند اما عملا اين اتفاق رخ نداد تا استقلال در ديداري كه مالكيت توپ و پاسكاري و شوت به سمت دروازه را از رقيب ديرينه برد، نتيجه بازي را واگذار كند واز صدر جدول دور شود.