غلامی به تیم ملی دعوت نشد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پنجاه و دومین دوره مسابقات قهرمانی مردان کشور با حضور 12 شطرنج باز از 4 تا 14 بهمن در شهر جم استان بوشهر برگزار شد.  در پایان این رقابت ها  علیرضا فیروزجا با اقتدار عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد. فیروزجا در این مسابقات از 11 امتیاز ممکن، موفق به کسب 9 امتیاز شد. این دومین قهرمانی علیرضا فیروزجا در مسابقات مردان کشور است.

پس از فیروزجا،  پویا ایدنی با 7.5 امتیاز در رده دوم ایستاد و مرصاد خداشناس با 6.5 امتیاز در رده سوم قرار گرفت. آرین غلامی، پوریا درینی و آرش طاهباز نفرات بعدی تا ششم جدول جدول رده بندی بودند.

بعد از پایان این رقابت ها نفرات برتر به تیم ملی جهت حضور در رقابت های جهانی دعوت شدند که در میان دعوت شده ها نامی از آرین غلامی دیده نمی شود. غلامی در این رقابت ها به رتبه چهارم رسید و بر طبق یک عرف قدیمی همیشه نفرات اول تا پنجم رقابت های قهرمانی کشور به تیم ملی دعوت می شوند اما فدراسیون شطرنج از غلامی برای حضور در این اردو دعوت نکرده است.

این در حالیست که احسان قائم مقامی شطرنجبار باسابقه ایران و مشاور فدراسیون با وجود اینکه در رقابت های قهرمانی کشور به مقام نهم رسیده بود، به این اردو دعوت شده.

غلامی چندی پیش در مسابقات برق آسای جام ریلتون سوئد به عنوان نایب قهرمانی رسید. غلامی که تا دور هفتم در تمام دورها به پیروزی رسیده بود، در دور هفتم این رقابت‌ها از رویارویی با نماینده رژیم صهیونیستی سرباز زد و یک امتیاز از دست داد. او در دور نهم هم مقابل نماینده فرانسوی با ریتینگ ۲۵۶۲ شکست خورد تا به ۷ امتیاز برسد و نایب قهرمان شود.

منبع: فارس