فاش میزان ثروت خالص مالک ایرانی تیم فوتبال اورتون

یک رسانه آلمانی از ثروت خالص مالک ایرانی تیم فوتبال اورتون انگلیس را پرده برداشت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  سایت آلمانی androidkosmos با انتشار معرفی نامه کوتاهی درباره فرهاد مشیری مالک تیم فوتبال اورتون انگلیس نوشت، مشیری یک تاجر و سرمایه گذار ایرانی-بریتانیایی است که دارایی خالص ۲.۸ میلیارد دلاری دارد.

او ثروت خود را به عنوان تنها مالک یا سهامدار چندین شرکت فولاد و انرژی در بریتانیا و روسیه جمع آوری کرده است. اردوان فرهاد مشیری متولد ۱۸ می ۱۹۵۵ در ایران، حسابدار خبره‌ای است و در شرکت‌هایی مانند ارنست اند یانگ، پی کی اف و دیلویت کار کرده است. این تاجر و سرمایه گذار در بریتانیا و روسیه فعالیت می‌کند.

وقتی در اوایل دهه ۱۹۹۰ با علیشیر عثمانوف میلیاردر ازبک آشنا شد، در چندین پروژه با عثمانوف شراکت کرد. این ۲ نفر مالک مشترک “Red & White Holdings” هستند که ۱۴.۶۵ درصد از سهام باشگاه فوتبال آرسنال را به دست آورد، در حالی که سایر هلدینگ‌های آن‌ها شامل متالواینوست، مگافون و باشگاه آرسنال است. از نوامبر ۲۰۱۲، مشیری به همراه عثمانوف و یک میلیاردر دیگر به نام ولادیمیر اسکوچ، مالک مشترک هلدینگ USM نیز هستند.

فرهاد مشیری سهام خود در باشگاه آرسنال  را فروخت و  با خرید ۹/۴۹ درصد از سهام باشگاه اورتون، سهامدار عمده این باشگاه لیگ برتری است.

بیشتر بخوانید:

جام حذفی انگلیس/نتیجه و خلاصه بازی تیم های فوتبال اورتون-برنتفورد
هافبک منچستر رسما به اورتون پیوست
نتیجه و خلاصه بازی تیم های فوتبال هال سیتی – اورتون

انتهای پیام/