فدراسیون فوتبال به تکاپو افتاد؛ برکناری یا ابقای مارک ویلموتس پیش از سال نو شمسی!

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه، تیم ملی ایران با شکست ناباوارنه مقابل عراق در ورزشگاه امان روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر می گذراند. دو شکست پیاپی با هدایت ویلموتس تاریخ را برای ایران تکرار کرده است؛ البته بعد از پنج سال و پنج ماه!

ویلموتس پیش از برگزاری دیدار با عراق به دلیل عدم دریافت مطالبات خود تصمیم گرفت به ایران نیاید و در واقع شاگردانش با یک جلسه نصفه و نیمه راهی امان شدند تا برای این مسابقه حساس مقابل رقیب قدیمی خود قرار بگیرند و نتیجه آن چیزی شد که عراق می خواست؛ پیروزی مقابل ایران!

ویلموتس اما در هر صورت حقوق معوقه خود را دریافت کرد و به ایران آمد تا تمرینات آماده سازی تیمش را برگزار کند ولی آنقدر دیر شده بود که وقتی ترکیب اصلی بازی را دیدیم تقریبا همه شوکه شدند که این دیگر چه ترکیبی است. عدم شناخت کافی ویلموتس و عدم دقت او در شناسایی رقیب باعث شده بود که حتی تعویض ها نیز در زمان های نامناسب انجام شوند و همه این عوامل دست به دست هم داد تا شکستی دیگر برای ایران با مربیگری ویلموتس رقم بخورد. حالا ایران باید هر چهار مسابقه خود را با برد پشت سر بگذارد تا بی دردسر راهی مرحله دوم این رقابت ها شود.

فدراسیون فوتبال اما به تکاپو افتاده که شاید برکناری ویلموتس چندان هم به ضرر نباشد چرا که حساس ترین بازی ایران خردادماه سال بعد است و ایران در واقع حدود 5 ماه زمان دارد تا در صورت روی کار امدن مربی جدید با بازیکنانش کار کند اما هزینه سنگین رقم قرارداد این مربی و دستیارانش فعلا مانع از فسخ قرارداد شده است.