فدراسیون فوتبال زیر بار نمی‌رود / برگزاری لیگ برتر همچنان در هاله‌ای از ابهام؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه، در سال های قبل لیگ برتر فوتبال ایران به طور معمول و طبق عرف اوایل مردادماه آغاز می شد و تا تاریخ 10-12 مرداد یکی دو هفته از آن نیز گذشته بود و تیم ها حریفان خود را به طور نسبی شناخته بودند.

در فصل جدید اما ظاهرا قرار نیست تاریخ مشخصی برای آغاز آن اعلام شود چرا که تیم های لیگ برتری به طور شفاف هنوز اعلام نکردند که ورزشگاه هایشان مجهز شد یا خیر.

روز گذشته بود که داورزنی معاون وزیر ورزش از آماده نبودن دو ورزشگاه تختی جم و بهنام محمدی مسجدسلیمان خبر داد. او البته از شروع لیگ در تاریخ 23 مرداد حرف زد؛ تاریخی که بعید است زمان واقعی شروع لیگ باشد. داورزنی حتی پارافراتر گذاشت و اعلام کرد قرعه کشی لیگ برتر نیز ظرف 24 ساعت آینده(از زمان انجام مصاحبه) برگزار خواهد شد؛ مدت زمانی که گذشت و خبری از زمان اعلام قرعه کشی هم نشد.

بعد از صحبت‌های داورزنی اما سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ با انجام مصاحبه‌ای کاری کرد تا ابهامات همچنان برقرار بماند. فتاحی روی اجرای سه شرط فدراسیون و سازمان در ورزشگاه‌‌ها برای برقراری امنیت و برگزاری لیگ تاکید و اعلام کرد: «قرعه کشی و آغاز نوزدهمین دوره لیگ برتر در انتظار اعلام امادگی باشگاه ها در مورد شرایط ورزشگاه ها و رعایت الزاماتی نظیر بلیت فروشی الکترونیک، شماره دار شدن صندلی ها، نصب گیت الکترونیک، استقرار دوربین مدار بسته است و هر زمانی که باشگاه ها به سازمان لیگ اعلام کنند که ورزشگاه هایشان این شرایط را پیدا کرده قرعه کشی لیگ برتر انجام و زمان آعاز رقابت ها اعلام خواهد شد که متاسفانه تا این لحظه هیچ باشگاهی اعلام آمادگی نکرده است.»

تیم هایی چون پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و سپاهان، ماشین سازی و تراکتورسازی، فولاد خوزستان و پدیده مشهد تعهد امنیت برقراری ورزشگاه ها را به فدراسیون فوتبال اعلام کردند چرا که ورزشگاه های میزبان آنها مشکلی برای برگزاری مسابقات لیگ برتر ندارد اما سایر تیم ها هنوز تعهدی نسبت به این موضوع اعلام نکرده اند.

خبرنگار: سپهر خرمی