فراموشی کرسی های آسیایی تنیس در غبار حواشی/ سه صندلی، بدون بلیت!

سه کرسی کمیته پیشکسوتان، کمیته داوران و کمیته مسابقات حرفه ای کنفدراسیون تنیس آسیا که در اختیار ایران قرار دارد و ظاهرا در هیاهوی کاندیداتوری سرپرست فدراسیون گم شده و هنوز تکلیف آنها مشخص نیست.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، ماجراهای انتخابات کنفدراسیون آسیا و نماینده های ایران در این انتخابات بدل به یک کلاف پیچیده و مبهم شده و مشخص نیست که در نهایت چه اتفاقی رخ خواهد داد. حضور سرپرست در فدراسیون تنیس و بلاتکلیفی یکساله این رشته سبب شده تا وضعیت نمایندگان ایران در این انتخابات نامعلوم باشد.

مجمع انتخاباتی کنفدراسیون تنیس آسیا اول دسامبر در هند برگزار می شود. طبق روال مجامع انتخاباتی، قرار است رئیس کنفدراسیون آسیا برای چهار سال آینده مشخص شود. در این انتخابات همانند روال همیشگی برای اعضای هیات رئیسه و سایر کمیته های کنفدراسیون تنیس آسیا نیز شاهد برگزاری انتخابات خواهیم بود.

آنیل خانا از هند اکنون ریاست کنفدراسیون قاره آسیا را بر عهده دارد اما برای ریاست کنفدراسیون تنیس آسیا سه کاندیدا از کشورهای ازبکستان، تایلند و سریلانکا کاندید شده اند و با توجه به قدرت اقتصادی و رایزنی آنها شاهد انتخابات داغی خواهیم بود.

ایران در حال حضر 4 کرسی در کنفدراسیون آسیا دارد. مجید شایسته رئیس اسبق فدراسیون، عضو هیات رئیسه آسیا است. در کنار او تقی اکبری عضو کمیته پیشکسوتان، علی کاتبی عضو کمیته داوران و امیر صدری عضو کمیته مسابقات حرفه ای کنفدراسیون تنیس آسیا هستند.

احمد نامنی سرپرست فدراسیون تنیس در یک اقدام عجیب و دور از انتظار را به عنوان کاندیدای هیات رئیسه معرفی کرد. اتفاقی که سر و صدای فراوانی به همراه داشت و با انتقادات فراوانی روبرو شد.

در همین رابطه روز گذشته محمدشروین اسبقیان مدیر دفتر امور مشترک فدراسیون ها درباره نامزد شدن سرپرست فدراسیون تنیس در کنفدراسیون آسیا و اینکه آیا وی به عنوان سرپرست می‌تواند کاندیدای کنفدراسیون آسیا شود یاخیر؟ خاطرنشان کرد: وی علاقه زیادی برای ثبت نام در کنفدراسیون آسیا نداشته بلکه به اصرار دوستان در تنیس در انتخابات کنفدراسیون آسیا شرکت کرده است. به احتمال زیاد وی فرد دیگری را معرفی خواهد کرد. ماموریت او فراهم کردن مقدمات برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون تنیس است.

جمله معترضه اسبقیان ثابت می کند احتمالا کاندیداتوری نامنی در انتخابات کنفدراسیون آسیایی منتفی خواهد شد اما در این میان سرنوشت سه کرسی دیگر ایران نامعلوم است. سه کرسی کمیته پیشکسوتان، کمیته داوران و کمیته مسابقات حرفه ای کنفدراسیون تنیس آسیا که در اختیار ایران قرار دارد و ظاهرا در هیاهوی کاندیداتوری نامنی گم شده و هنوز تکلیف آنها مشخص نشده است.

به نظر می رسد فدراسیون تنیس فراموش کرده که به غیر کرسی هیات رئیسه، سه کرسی مهم دیگر در تشکیلات کنفدراسیون آسیا در اختیار دارد و برای این سه کرسی تصمیم خاصی نگرفته. در حالیکه این کرسی ها در کنفدراسیون تنیس آسیا به راحتی به دست نیامده و حفظ آنها اهمیت ویژه ای دارد و باید خیلی زود درباره آنها تصمیم گیری کرد. حفظ این کرسی ها اولویت ویژه تنیس ایران باید باشد، آنچه به نظر می رسد در میانه هیاهوها کسی به آن اعتنایی ندارد.

منبع: فارس