فرخی: نقش کمیته انضباطی والیبال درمانی است!/ با هیچ تیمی تبانی نکرده‌ایم


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، فرخی در مورد احکام کمیته انضباطی فدراسیون والیبال درباره اتفاقات بازی دور برگشت تیم‌های پیام مشهد و شهرداری ورامین در مرحله نیمه‌نهایی لیگ‌برتر والیبال گفت: فعلاً گزارش ناظر بازی به دست ما نرسیده و به محض رسیدن گزارشات تصمیمات نهایی در خصوص این بازی را هم می‌گیریم.

او در پاسخ به این سوال که دلیل بروز چنین حواشی در مسابقات لیگ چه مسائلی است؟ توضیح داد: متأسفانه وقتی که فرهنگ و اخلاق در ورزش اولویت نباشد و نتیجه گرایی جای همه چیز را بگیرد، باید شاهد چنین حواشی بود چون روح پهلوانی در این مواقع وجود ندارد. باشگاه‌هایی که نام فرهنگی و ورزشی را یدک می‌کشند باید به این نکته توجه کنند که تنها برد و باخت در ورزش وجود ندارد و باید اخلاق را سر لوحه کارشان قرار دهند.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که تأثیرات داوری در وجود این حواشی چقدر است؟ اظهار کرد: مسلماً بی تأثیر نیست اما حساسیت بازی‌ها از اصلی‌ترین دلایل است. با این حال اگر هم اتفاقی در داوری باشد بازیکنان نباید با اعتراضات بیش از حد جو سالن را متشنج کنند.

او در مورد شائبه‌های تبانی کمیته انضباطی و فدراسیون والیبال برای اعلام رأی به سود تیم شهرداری ورامین نیز گفت: این موضوع را قبول ندارم. ما همه تصمیمات را با در نظر گرفتن سابقه‌ها، اتفاقات جریان بازی و گزارشات ناظر بازی می‌گیریم. دلیل محرومیت موسوی هم رفتار غیر ورزشی او با ناظر بازی بود که قبلاً هم چنین رفتاری از او سر زده بود.

فرخی در پاسخ به این سوال که آیا جریمه ۵ میلیون تومانی برای باشگاه‌های بزرگی مانند شهرداری ورامین واقعاً تأثیر گذار است؟ اظهار کرد: مطمئن باشید بی تأثیر نیست اما باید خود باشگاه‌ها نیز در برطرف شدن این حواشی همکاری کنند. نقش کمیته انضباطی درمانی است اما همیشه گفته‌اند که پیشگیری بهتر از درمان است!

بارها شاهد بروز چنین رفتارهای ناشایستی در والیبال ایران از سوی هواداران تیم‌ها بوده‌ایم که باید نظارت دقیق‌تری بر روی این موضوع شود. پس از رأی عجیب کمیته انضباطی در خصوص بازی پیام و شهرداری ورامین به نظر می‌رسد کمیته انضباطی فدراسیون والیبال باید در اعلام رای‌های خود تجدید نظرهایی را انجام دهد تا با تصمیمات دقیق‌تر و جریمه‌های درست‌تر از تکرار چنین حواشی جلوگیری کند.

مسلماً محروم کردن بازیکنان به دلیل رفتار غیر ورزشی می‌تواند از تکرار چنین مسائلی جلوگیری کند اما، آیا جریمه ۵ میلیون تومانی برای باشگاه‌های بزرگی مانند شهرداری ورامین که میلیاردی هزینه می‌کنند جنبه تنبیهی دارند؟ اگر بحث مبلغ جریمه نقدی را هم کنار بگذاریم آیا با چنین احکامی از تکرار رفتار هواداران این تیم‌ها جلوگیری شده است؟

بهتر است فدراسیون در چنین موضوعاتی تصمیمات درستی را اتخاذ کند تا حداقل شائبه‌های تبانی آن با برخی تیم‌های پولدار لیگ‌برتر مطرح نشود.

منبع: ایسنا