فرمول برانکو برای سومین قهرمانی پیاپی در لیگ

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ هر‌ ۲۰ بازی در لیگ فقط یک باخت؛ این فرمول ساده برانکو در ۳فصل گذشته بوده که ۲ بار‌ منجر به قهرمانی سرخ‌های پایتخت شده و پروفسور امیدوار است این فصل هم همین اتفاق تکرار شود. برانکو ایوانکوویچ که از اواخر فصل چهاردهم به پرسپولیس پیوست، در فصل پانزدهم با وجود شروع ناامیدکننده‏ای که داشت، توانست به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی تیمش را در رقابت نگه دارد، هر‌چند آن‌ها در هفته پایانی نتوانستند قهرمانی را از آن خود کنند و به نایب‌قهرمانی بسنده کردند. اما در لیگ شانزدهم طلسم سرخ شکسته شد و پرسپولیس توانست بعد از سال‌ها ناکامی عنوان قهرمانی در لیگ را از آن خود کند.

در آن فصل پرسپولیس با هدایت برانکو در‌ ۲۰ هفته ابتدایی ۱۴ برد و ۵مساوی کسب کرد و فقط یکبار در هفته چهاردهم مقابل ذوب‌آهن شکست خورد. در لیگ هفدهم هم تا پایان هفته بیستم سرخ‌پوشان شرایط مشابهی داشتند و در آن فصل هم باخت یک-صفر در هفته ششم مقابل پیکان، تنها شکست تیم برانکو تا پایان هفته بیستم بود.

سرخ‌پوشان پایتخت در این فصل نیز، تا پایان هفته بیستم، تنها یک شکست داشتند که در هفته هفدهم و برابر فولاد خوزستان در اهواز رقم خورد. سرخ‌ها همچنین در پایان هفته بیستم، 41 امتیازی شدند و به صدر جدول صعود کردند. حالا میانگین امتیازات پرسپولیس در هر بازی به ۲.۰۵ رسیده و این نشان می‌دهد که این تیم در حال حاضر مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی است. در سال‌های اخیر همواره تیم نایب‌قهرمان میانگین امتیازی کمتر از ۲ امتیاز در هر بازی داشته و حالا باید دید آیا شاگردان برانکو می‌توانند با حفظ روند فعلی، از عنوان قهرمانی خود دفاع کنند یا خیر؟‌