فرهاد مجیدی آخرین نسل از مربیانی که فدراسیون فوتبال پشت او مخفی می شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم فوتبال امید ایران با مربیگری فرهاد مجیدی در دومین دیدار تدارکاتی برون مرزی خود مقابل ازبکستان با حساب چهار بر یک شکست سنگینی را تجربه کرد تا تردیدها درخصوص موفقیت این تیم برای شکستن طلسم 44 ساله بیش از پیش شود.

آخرین بار تیم فوتبال امید ایران در المپیک 1976 حضور داشت و در صورت شکست دوباره در سال 2020 این طلسم تمدید خواهد شد. ماجرای عدم موفقیت تیم امید طولانی است اما بعد از اینکه زلاتکو کرانچار به عنوان سرمربی منصوب شد تصور این بود که این تیم با مربی کاربلد کروات می تواند به مراحل بالاتر صعود کند اما کمیته ملی المپیک در اقدامی عجیب با توجه به بحران ارزی در کشور تصمیم گرفت با کرانچار قطع همکاری کند تا با هزینه ای به مراتب کمتر با مربی داخلی به توافق برسد.

این اتفاق رخ داد اما

مربیان داخلی چون یحیی گل محمدی، جواد نکونام و امیر قلعه نویی یکی پس از دیگری از حضور در پست مربیگری تیم امید انصراف دادند و هر کدام با تیم های مورد نظر خود در لیگ برتر به توافق و قرارداد یک یا دو ساله ای را به امضا رساندند. فرهاد مجیدی در دسترس ترین مربی ای بود که از مربیگری موفقت در استقلال کنار گذاشته شده بود و تیمی باشگاهی نیز با او مذاکره نمی کرد. مجیدی پیشنهاد فدراسیون فوتبال را علی رغم مخالفت کمیته ملی المپیک پذیرفت تا یکی از تصمیمات سخت دوران ورزشی خود را گرفته باشد.

مجیدی در اولین گام بازیکنان پشت خط مانده دوران کرانچار را به تیم امید دعوت کرد و در دو دیدار دوستانه مقابل نفت سلیمان و تیم ملی بزرگسالان به تساوی رسید اما دو دیدار برون مرزی و حساس مقابل امیدهای ازبکستان عیار این تیم را مشخص کرد.

دو شکست بد مقابل این تیم همراه با ناهماهنگی بسیار نشان داد مجیدی دوران سختی را باید با این تیم سپری کند که در صورت شکست و حذف از مرحله انتخابی المپیک خیلی زود تبدیل به مهره سوخته مربیانی خواهد شد که فدراسیون فوتبال برای فرار از مسئولیت پشت انها مخفی شده است…

خبرنگار: سپهر خرمی