فوتبال سیاسی نیست ولی خیلی از کارهایی را که آقایان سیاسی نمیتوانند انجام دهند را انجام می دهد

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، علی دایی نقطه نظرات خود را در سال گذشته در مصاحبه ای این چنین عنوان کرد:

فوتبال سیاسی نیست اما خیلی از کارهایی را که آقایان سیاسی نمی‌توانند انجام دهد را انجام می‌دهد

فوتبال خیلی کارها را می تواند در این کشور انجام دهد. فوتبال سیاسی نیست اما خیلی کارها که سیاستمداران ما نمی توانند انجام دهند را فوتبال می تواند انجام دهد.

شاید ما میلیاردها دلار در بخش های دیگر خرج کنیم اما حاصل آن در همین آسیا مثلا به اندازه یک قهرمانی تیم ملی فوتبال در جام ملتها نباشد. متاسفانه به این چیزها فکر نمی کنیم. تا الان هیچ رییس جمهوری را ندیده ایم که به فوتبال این نگاه را داشته باشد.

آنقدر مشغله داشته اند که اصلا فوتبال را یادشان رفته است در حالیکه اگر همین فوتبال را جدی بگیرند و آن را سروسامان بدهند خیلی از مشکلات دیگر در جامعه حل می شود. شما به همین قطر نگاه کنید. آنها قهرمان شدند. برای بازیکن تیم ملی قطر چه کار کردند؟ تا آخر عمر بی نیاز شد. شما می دانید این کار چه انگیزه ای به جوانان آن کشور می دهد تا جذب فوتبال شوند؟

اما اینجا چکار می کنیم؟ با قهرمانان خود چه رفتاری داریم؟ اینجا جنگ است، وزنه بردار می گوید چرا به فوتبالیست ها بیشتر از ما پاداش داده اید؟ دوومیدانی کار یک حرف دیگر می زند و …آخر این چه مقایسه ای است؟ همه ورزش می کنیم و همه عزیز هستند اما در دنیا برخی رشته های بیشتر پول می گیرند. در آمریکا بسکتبالیست ها و ورزشکاران فوتبال آمریکایی دریافتی بیشتری دارند. در اروپا فوتبالیست ها بیشترین پول را می گیرند.

اینها در همه جای دنیا حل شده است. تازه دریافتی فوتبالیست ما در برابر پولی که همین کشورهای عربی به بازیکنان خود می دهند ناچیز است.