قارداشی: انتظار از نوشاد و نیما در جهانی بجا است اما کارسختی دارند

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مهرداد علی قارداشی درباره انتظاری که از پینگ پنگ بازان در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ دارد، بیان کرد: اهمیت مسابقات جهانی از این بابت زیاد است که سال قبل از المپیک است و بازیکنان برای ارتقا رنکینگ خود باید تلاش کنند. مسابقات جهانی امتیاز زیادی دارد و بازیکنان هر مرحله که بالا بروند، امتیاز بیشتری می‌گیرند.

او ادامه داد: تیم ملی مردان ما در مجارستان اردوی خوبی را دارد پشت سر می گذارد و یک بازیکن چینی که قرار است بعداً برای مجارستان بازی کند و آرونا از نیجریه که در المپیک ریو تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت در این اردو حضور دارند و آنها دارند اردوی با کیفیتی را پشت سر می‌گذارند.

قارداشی در مورد اینکه در این مسابقات انتظار از نوشاد و نیما بیشتر است تا عملکرد خوبی از خود نشان دهند، تصریح کرد: رنکینگ نوشاد و نیما بالا است و این انتظاری که وجود دارد انتظار بجایی است اما کار آنها هم سخت است. البته بدشانسی هم در مسابقات وجود دارد اما بازیکنان ما اردوهای خیلی خوبی داشتند و قاعدتاً باید بازی‌های بهتری داشته باشند.

او در مورد کسب سهمیه المپیک نیز گفت: امیدوارم کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ را داشته باشیم. در بخش تیمی ۱۶ تیم می‌توانند سهمیه المپیک بگیرند که این کار ما را سخت می‌کند اما شانس ما صفر نیست. بازیکنان هم امیدوار هستند تا بتوانند برای اولین بار سهمیه تیمی المپیک را بگیرند.

قارداشی افزود: امسال سال سختی است و باید منابع مالی خود را مدیریت کنیم و هم اینکه اسپانسر بگیریم. البته اسپانسرها هم عنوان می‌کنند بودجه شان کم شده است این در شرایطی است که ما اعزام‌ها را با ارز ثانویه انجام می‌دهیم که هزینه آن از ارز آزاد یک مقدار کم‌تر اما در مجموع مبلغ هنگفتی می‌شود از این رو باید منابع خود را مدیریت کنیم.

رییس فدراسیون تنیس روی میز در پاسخ به این پرسش که برادران عالمیان امکان دارد به یک تیم آلمانی بروند، تصریح کرد: دنبالش بودند اما من از خود نیما و پدرش شنیدم که انگار نیما با تیم فرانسوی تمدید می‌کند. برای نوشاد هم رایزنی‌هایی دارد انجام می‌شود. اولویت آلمان است اما اگر آن نشد فرانسه و سوئد هم خوب هستند.

قارداشی در مورد وضعیت تیم بانوان هم گفت: تیم ملی بانوان در شیرودی اردو دارد و ندا شهسواری و مهشید اشتری به مسابقات اعزام می‌شوند. در بخش بانوان شرایط سخت‌تر است و ما باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنیم مثل ابتکاری که به خرج دادیم که تیم بانوان ایران در لیگ ترکیه بازی کند. ما از تجربه بازیکنان قدیمی استفاده می‌کنیم اما باید روی بازیکنان جوان هم سرمایه گذاری کنیم. البته خودشان هم باید تلاش کنند.

منبع: ایسنا