قاضی زاده هاشمی : «ظریف» و «سلطانی‌فر» مقصر دومین فضاحت تاریخ ورزش هستند

حق ایران میزبانی بازی‌ها در دور برگشت بود. این دومین فضاحت تاریخی فوتبال ایران در عرصه بین المللی بعد از پرونده «ویلموتس» است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، قاضی زاده هاشمی نماینده مجلس گفت: سال گذشته شاهد رویدادهای ناشی از پرونده ویلموتس بودیم و امروز در حساس‌ترین برهه‌ای که ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی و یک اتفاق خوب برای میلیون‌ها جوان ایرانی بود، متأسفانه حق میزبانی ایران نادیده گرفته شد. وزیر ورزش و جوانان باید پاسخگوی این فضاحت تاریخی باشد. وزیر امور خارجه طی دو هفته اخیر مذاکرات زیادی در راستای احیای برجام داشت اما جالب است افرادی که در عرصه بین الملل این چنین قوی خود را می‌خواهند نشان دهند، از پس یک مذاکره ساده با فیفا و AFC بر نمی آیند و حق ایران در عرصه مذاکرات ورزشی و دیپلماسی ما ضایع می‌شود.

وی افزود: چه بسا اگر در پرونده ویلموتس با مسببان و عاملان آن برخورد قاطعی صورت می‌گرفت و کوتاهی نمی‌شد، ما شاهد دومین فاجعه بین المللی برای میزبانی این سطح از مسابقات نبودیم.در دورانی که کشور ما تحت شدیدترین تحریم‌های بین المللی بود، هیچ گاه دچار چنین مشکلی نشدیم. در ادوار گذشته جام جهانی نیز، علیرغم تمام تحریم‌ها تیم ما صعود می‌کرد و هیچ گاه حق میزبانی کشور ما لغو نمی‌شد. وقتی بدیهی‌ترین حقوق ورزشی ما داده نمی‌شود و آقایان نمی‌توانند این بدیهی‌ترین حقوق را استیفاء کنند، چگونه می‌توانند موضوعات مهم بین المللی را مدیریت کنند.

بیشتر بخوانید:
قاضی زاده: با کنترل از راه دور نمی شود باشگاه را اداره کرد/تکلیف پدیده…
قاضی زاده هاشمی: نمایندگان از اظهارات وزیر ورزش قانع نشدند
قاضی زاده هاشمی: مسب خسارت به استقلال باید از جیبش پرداخت کند

انتهای پیام/