قطبی: به راه‌مان شک نمی‌کنیم/ وقتی نتیجه نگیریم، انتقادها شروع می‌شود

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، افشین قطبی سرمربی فولاد ظهر امروز در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر سپاهان که در سالن کنفرانس ورزشگاه جدید شهدای فولاد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح این ورزشگاه حاصل یک کار ده ساله بوده که از مجموعه فولاد برای ساخت آن باید تشکرکنم.

وی با بیان اینکه این ورزشگاه یک هدیه به مردم خوزستان است، گفت: کلماتی که می خواهم به کار ببرم حاصل احساسات من از دوران کودکی است؛ وقتی می‌بینم این چنین ورزشگاهی افتتاح شده در حالی که در گذشته مجبور به بازی در زمین‌‌های خاکی بودیم، برای من مایه افتخار است؛ این ورزشگاه نور امید و انگیزه‌ای برای جوانان خوزستان و ایران است تا بتوانند در آن بازی کنند.

سرمربی تیم فولاد گفت: شاید بعضی مواقع نتیجه‌هایی که می‌خواهیم به دست نمی‌آید اما به راه‌مان شک نمی‌کنیم و این تیم خیلی زود به هدف‌هایی که می‌خواهد، می‌رسد. با این استادیوم و بازیکنانی که قرار است پرورش دهیم به سطح بین‌المللی می‌رسیم.

وی ضمن تأکید بر لزوم حمایت مردم از بازیکنان تیمش، ادامه داد: مردم باید روش بازی را مدنظر قرار دهند و خیلی زود قضاوت نکنند، اگر چه ما همیشه نتیجه را می‌بینیم و مطمئنا یکی از بهترین تیم‌های آسیا در مجموعه فولاد ساخته خواهد شد.

قطبی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه کار روحی پس از شکست‌های اخیر فولاد در لیگ روی بازیکنان انجام می‌دهد، بیان کرد: فکر کنم باید درباره گذشته صحبت کنیم. تیمی که من چهارمین مربی‌اش هستم که از 6 بازی برده، سه دیدارش با هدایت من بوده و این‌ها نتایج بدی نیست، اما قضاوت‌ها هم همیشه عادلانه نبوده است.

وی افزود: 12 سال پیش در پرسپولیس به این نتیجه رسیدم که کسانی هستند که می‌خواهیم موفق باشیم و کسانی هستند که دوست ندارند موفق باشیم. وقتی نتیجه نگیریم، انتقادها شروع می‌شود. کسانی که فوتبال‌شناس باشند، تیم را می‌بینند. برخی مواقع، در بازی‌هایی هستیم که سه موقعیت داریم و گل می‌شود اما در یک دیدار 10 موقعیت داریم و توپ‌ها وارد دروازه‌ نمی‌شود. متأسفانه همه می‌خواهیم با انتقادها همدیگر را ضعیف کنیم.

قظبی عنوان کرد: مقابل استقلال و سایپا فوتبال خیلی خوبی انجام دادیم اما از موقعیت‌مان استفاده نکردیم. باید از بازیکنانم تشکر کنم که هر روز تلاش می‌کنند که بهتر کار کنند. شک ندارم که فردا در استادیوم جدید بازی بسیار قشنگی انجام می‌دهیم. فولادی‌ها دوست ندارند تیم‌شان بازی مستقیم انجام داده، توپ‌ها را بلند بفرستد و گل‌های اتفاقی بزند. همه دوست دارند فولاد فوتبال منطقی انجام داده و در فاز دفاعی و حمله نمایش خوبی داشته باشد.

سرمربی تیم فولاد گفت: من 35 سال تجربه کار در حرفه‌ام را دارم، در هفت کشور کار کرده‌ام و می‌دانم کسانی هستند که بخواهند پشتیبانی کرده یا انتقاد کنند.

وی ادامه داد: انتقاد سالم را دوست دارم، اما چیزی که مهم است با توجه به جوان بودن بازیکنان ما و احساسات‌شان، لازم است که آرامش داشته باشند و بازیکنان جوان نیاز به زمان دارند تا فوتبالی که می‌خواهیم را به نمایش بگذارند.

منبع: فارس