لیگ برتر بدون توپ/ نیم فصل شد و5600 توپ دربی استار هنوز به ایران نرسیده است!

در شرایطی چند روز دیگر مسابقات لیگ برتر وارد تعطیلات نیم فصل می‌شود که در اتفاقی حیرت انگیز هنوز سازمان لیگ نتوانسته توپ‌های ویژه مسابقات را طبق قراردادی که با شرکت دربی استار به امضا رسانده وارد کشور کند. در چنین شرایطی هم باشگاه ها برای تمرینات و مسابقات خود با بحران توپ مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی لحظه، دو سالی می‌شود که با تصمیم مدیران سازمان لیگ برتر،‌تمام مسابقات فوتبال ایران با توپ‌های تولید شده توسط شرکت آلمانی دربی استاربرگزار می‌شود. جالب اینجاست که به گفته مدیران سازمان لیگ اکثر باشگاه‌ها هم ازکیفیت این توپ‌ها رضایت دارند و به همین دلیل قرارداد برای لیگ برتر جاری هم تمدیدشد. با این حال مشکل بزرگ به وجود آمده این بوده که به خاطر مشکلات مربوط به تحریم،‌ توپ‌های سفارش داده شده هنوز به ایران نرسیده و از گمرک ترخیص نشده است.طبیعتا در چنین شرایطی باشگاه‌ها با بحران توپ مواجه شده‌اند.

بررسی‌های خبرنگار شبکه لحظه نشان می‌دهد که سازمان لیگ ابتدای فصل بسته به نیاز باشگاه‌ها تعداد 10 تا 20 توپ با توجه به موجودی انبار در اختیار باشگاه‌ها قرار داد. از آن به بعد اما به خاطر مشکلاتی که درارسال توپ از آلمان به ایران به وجود آمد،‌ باشگاه‌ها نتوانستند توپ جدید بگیرند وهم در تمرینات با توپ‌های تقریبا استوک شده رو به رو هستند و هم برای مسابقات توپ سالمی که رنگ آن نرفته باشد کمیاب شده است.

البته این مشکل طبق پییگری‌های خبرنگار ما تاپایان نیم فصل ادامه خواهد داشت و اگر مدیران سازمان لیگ بتوانند مشکل بزرگ به وجود آمده را حل کنند،‌ از تعطیلات نیم فصل توپ‌های جدید در اختیار باشگاه‌ها قرارخواهد گرفت.

گفته‌ می شود طبق قرارداد منعقد شده شرکت دربی استار باید در دو مرحله 5600 توپ استاندارد که تازه تولید شده باشد در اختیارسازمان لیگ فوتبال ایران قرار بدهد که محموله اول این بار با لنج به بنادر جنوبکشور فرستاده شده و در آینده‌ای نزدیک اقدامات لازم درباره ورود آن به کشور از گمرگ آبادان انجام خواهد شد.

اگر باز هم به هر دلیلی این توپ‌ها به موقع وارد کشور نشود،‌ باید منتظر اعتراض شدید تمام باشگاه‌ها به این مساله باشیم.